هرآنچه باید در رابطه با فیلم‌های تازه اکران شده بدانید

4 اثر جدید از چند ژانر مختلف در راه رسیدن به پرده سینماها هستند‌، آثاری که هرکدام توانایی جذب مخاطب مخصوص به خودشان را دارند.

سینما و گیشه فروشش شرایط خوبی را سپری می‌کند، تعداد مخاطبان سینما در 8 ماه ابتدایی سال جاری از تمام سال گذشته بیشتر بوده و مخاطبین به سالن‌های سینما بازگشته‌اند.

در این شرایط تنوع آثار روی پرده سینما می‌تواند کمک شایانی را به افزایش مخاطب و البته رشد گیشه سینما کرده و شرایط آن را بهبود ببخشد. درهمین راستا بسته آثار جدید سینمایی برای اکران در پاییز از چهارشنبه 14 آذرماه به پرده سینماهای کشور خواهد رسید.

«ویلای ساحلی» و زوج پرفروش سینما

فیلم سینمایی «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری و به تهیه‌کنندگی رضا رخشان با حضور رضا عطاران و پژمان جمشیدی از پاییز سال گذشته با حضور دیگر بازیگرانی نظیر ریما رامین‌فر، فرگل فربخش، یوسف خسروی، علی پناهی، شووار کریم‌زاده، در یکی از شهرهای شمالی کشور جلوی دوربین رفت.

در خلاصه داستان فیلم ویلای ساحلی آمده است: چاوش، صاحب ویلا، قرار است برای دانشگاه رفتن دخترش 6 ماه در خارج از ایران زندگی کند و ویلا را به یونس (پژمان جمشیدی) و همسرش (ریما رامین فر) می‌سپارد. آن‌ها با 3 فرزندشان به ویلا نقل مکان می‌کنند، اما برادر زن یونس (رضا عطاران) با ورود به خانه داستان‌هایی را رقم می زند.

«ضد» و اکران بعد از دو سال

فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است. داستان این فیلم که همراه با روایتی از نفوذ در سال‌های ابتدایی انقلاب و درباره یک عشق در دلِ حوادث سیاسی است که پس از سال‌ها دوباره شعله‌ور می‌شود. قصه این فیلم از زمستان سال ۱۳۵۹ شروع می‌شود و تا تابستان ملتهب سال ۶۰ ادامه می‌یابد.

این فیلم در سال 1400 رونمایی شده و اکران آن 2 سال به طول انجامید تهیه‌کننده این فیلم محمد رضا شفیعی، درباره دلیل اصلی تأخیر دو ساله در اکران این فیلم هم توضیح داد: زمانی که فیلم «ضد» در جشنواره فجر سال ۱۴۰۰ اکران شد، بنای اصلی ما اکران در سال ۱۴۰۱ در همین حوالی فصل پاییز بود اما این برنامه‌ریزی هم‌زمان شد با فضای ملتهب سال گذشته و این فضا فاصله عمیقی میان جریان حرفه‌ای سینما و فیلم‌هایی از این دست ایجاد کرد. به همین دلیل با مشورت دوستان‌مان در سازمان سینمایی سوره به‌عنوان صاحب کار، به این جمع‌بندی رسیدیم که اکران فیلم را به تعویق بیندازیم، اما متاسفانه این تأخیر یک سال طول کشید!

«ورود و خروج ممنوع»، اکران بعد از 4 سال

«ورود و خروج ممنوع» به کارگردانی امید آقایی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته داستانی با محوریت یک روحانی را روایت می‌کند. این فیلم از سال 1398 تا کنون مجوز اکران نگرفته است.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا هدایتی، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، یاسر جعفری، پیام قنبری و علیرضا نصرالهی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«مسافری از گانورا»، موفقیت انیمیشن ادامه می‌یابد؟

انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» به کارگردانی سید احمد علمدار و به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین علمدار دیگر فیلم جدید در راه اکران است. این انیمیشن پیش از این در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان رونمایی شده بود.

نام قبلی این اثر «مسافری از دایتیا» بود. محمدحسین علمدار تهیه‌کننده و نویسنده «مسافری از گانورا»با اشاره به جایگاه انیمیشن در سینمای ایران گفت: در سال‌های اخیر دیدیم که انیمیشن سینمایی روح تازه‌ای به کالبد سینمای کودک دمیده است. «مسافری از گانورا» هم از معدود آثار انیمیشنی در سینمای ایران است که در ژانر علمی-تخیلی تولید شده است.

این انمیشین ساز همچنین گفت: زمانی این ایده به ذهنم رسید، فیلم‌نامه را کامل کردم و تصمیم گرفتم سراغ ساخت آن بروم و ابتدا سراغ تهیه‌کنندگان سینما رفتم اما به این علت که تولید انیمیشن زمان‌بر است و خواب سرمایه بالا می‌رود، خیلی موفقیت‌آمیز نبود. تا در انتهای سال ۹۷ ماجرای «رویازی۱» پیش آمد و در همین جلسه‌ها چند نفری در رابطه با طرح من ابراز علاقه کردند و جلوتر رفتیم و وارد مذاکره شدیم.

 داستان این انیمیشن درباره پسری معلول است که مشکلاتی با مادرش پیدا کرده است. یک موجود فضایی که به واسطه سلسله اتفاقاتی به زمین آمده، وارد داستان می شود و اتفاقات هیجان انگیزی پس از آن رقم می خورد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا