بازگشت بی‌سروصدا «فسیل» به پرده سینماهای تهران

درحالی که روز گذشته 4 فیلم جدید برای اکران از این هفته در سینماهای کشور اعلام شده است،‌ فیلم سینمایی «فسیل» که چندی پیش اکرانش در تهران تمام شده مجددا بعد از اعتراض تهیه‌کننده‌اش به این اتفاق به پرده سینماهای پایتخت بازگشت.

فیلم سینمایی «فسیل» ساخته کریم امینی و به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان از اسفند سال گذشته اکرانش را ذیل بسته اکران نوروزی آغاز کرد، استقبال از این فیلم سینمایی و کمک آن به اقتصاد سینما باعث شد تا اکران این فیلم روی پرده سینماهای کشور بیش از حد معمول طول کشیده و حتی تا امروز هم مخاطب داشته باشد.

چندی پیش اعلام شد که اکران این فیلم در سینماهای تهران پایان یافته تا عدالت اکران در چینش سئانس‌های پایتخت رعایت شده باشد،‌ همان روز بود که تهیه‌کننده فسیل با انتشار پیامی به این اتفاق اعتراض کرد،‌ او نوشته بود: «ترمز سینما را نکشید!»

در بخشی از این نامه آمده بود: «در سیستم اکران جهانی، وقتی فیلمی بر پرده می‌رود و مورد استقبال واقع می‌شود، اکران مستمر باقی می‌ماند. هیچ کجای دنیا فیلمی را که باعث رونق سینما شده است، با فروش ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان از روی پرده سینما حذف نمی‌کنند.

فروش شگفت‌انگیز «فسیل» و رضایت مردم بعد از دیدن این اثر سینمایی باعث شده بر فروش قابل توجه فیلم سینمایی «هتل» نیز تاثیر مستقیم داشته باشد. حال باید ببینیم چه تفکری در پشت پرده باعث شده که بخواهند پرده سینما را تاریک کنند و ترمز رونق سینمای ایران را بکشند.»

بعد از اعتراض عامریان عده‌ای از اعضا صنف تهیه‌کنندگان نیز با او همراهی کردند‌، برای مثال سید ضیا هاشمی رئیس جامعه صنفى تهیه‌کنندگان سینماى ایران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: «تصمیم شورای صنفی اکران در توقف نمایش فیلم سینمایی فسیل با هیچکدام از معیارهای اخلاقی، حرفه‌ای و قانونی تطبیق نداشته و برخلاف آنهاست. سینما با مخاطب زنده است و فسیل حیات دوباره ای به سینمای ایران بخشید و بسیاری از سالن‌های سینما را در آستانه تعطیلی، نجات داد.»

حالا بعد از این مطالبات صنفی «فسیل» به پرده سینماهای کشور بازگشته و در سانس آخر شب سینماها گنجانده شده است،‌ باید دید که آیا این اتفاقات جلوی فروش آثار دیگر سینما را خواهد گرفت یا خیر؟»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا