تجلیل از امین زندگانی و الهام حمیدی در جشنواره بین‌المللی تئاتر تونس

امین زندگانی با انتشاری پستی در صفحه مجازی خود از تجلیل خود در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر تونس خبر داد.

به گزارش الشرق؛ روز شنبه، جشنواره بین المللی تئاتر تونس بیست و چهارمین دوره روز‌های تئاتر کارتاژ خود که مصادف با جشن چهلمین سالگرد تأسیس جشنواره باستانی است، با شعار “با تئاتر زندگی می‌کنیم و با هنر مقاومت می‌کنیم” را افتتاح کرد.

مراسم افتتاحیه دوره جدید جشنواره تئاتر تونس با حضور ستارگان هنر چهارم از تونس و کشور‌های عربی، آفریقایی و خارجی در سالن تئاتر شهرداری مرکز تونس برگزار شد.

 

جشنواره تونس

معز مرابت، مدیر جشنواره روز‌های تئاتر کارتاژ در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: با تئاتر زندگی و با هنر مقاومت می‌کنیم شعار این دوره از جشنواره است. روز‌های تئاتر کارتاژ یک تاریخ برجسته منطقه.‌ای و بین المللی برای کاوش در تجربیات هنر چهارم به ویژه تجربیات عربی و آفریقایی است که بخشی جدایی ناپذیر از هویت تونس است.

وی ادامه داد: روز‌های تئاتر کارتاژ چهلمین شمع خود را در چهل سالگی خاموش می‌کند و تالار‌های هنر چهارم از اجرا‌ها می‌درخشد و تجربه‌های تئاتری سرشار از تحقیقات هنری و تعهد انسانی در دفاع از زیبایی و ارزش‌های اصیل را به مخاطبان وفادار خود هدیه می‌کند.

الهام حمیدی

در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر تونس شامل تجلیل از تعدادی از نمایشنامه نویسان ایرانی، عرب و آفریقایی به دلیل فعالیت الهام بخش در تئاتر بود. در این مراسم از دو شخص از کشور لبنان به نام‌های حنان حاج علی و راجر عساف، نمایشنامه نویسان ایرانی امین زندگانی و الهام حمیدی، نمایشنامه نویسان عروسکی یایا کولیبالی از مالی، نمایشنامه نویسان تونسی ناجیه الورقی و حبیب المحنوش و هالا سرحان مصری تجلیل شد.

 

تجلیل از امین زندگانی

این مراسم شامل اجرای آواز لین ادیب هنرمند سوری و شعرخوانی بازیگر تونسی رئوف بن عمر از اشعار شاعر فلسطینی محمود درویش بود.

شایان ذکر است بیست و چهارمین دوره جشنواره با حضور بیش از ۶۰ اثر نمایشی از ۲۸ کشور جهان تا ۱۹ آذرماه ادامه خواهد داشت که ۱۱ اثر نمایشی از تونس، الجزایر، کویت، اردن، مراکش، مصر، سوریه، امارات، عراق و ساحل عاج برای دریافت جوایز جشنواره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا