روایتی از قضاوت‌های امام علی (ع) روانه بازار نشر شد

کتاب «‌حکم طلا» نوشته سید ناصر هاشمی توسط نشر جمال منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «‌حکم طلا» نوشته سید ناصر هاشمی به تازگی با تصویرگری حسین آسیوند توسط نشر جمال منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی نو از قضاوت‌های امام علی (ع) که به تازگی توسط نشر جمال عرضه شده است.

قضاوت کردن در سال‌های اخیر و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده مورد انتقاد بوده است و البته برخی از این نقدها به جاست؛ زیرا شبکه‌های اجتماعی به افراد اجازه می‌دهد بدون هویت واقعی‌شان هر چه می‌خواهند بگویند و هزینه‌ای برایش نپردازند اما اصل قضاوت کردن نه تنها ناپسند نیست بلکه برخی جاها واجب است. مثلاً جایی که بدانی اگر وارد معرکه نشوی حق پایمال می‌شود واجب است قضاوت کنی و چه نیک‌اند قاضی‌هایی که عدالت را فدای مصلحت نمی‌کنند. در طول تاریخ، کم نبوده‌اند قاضیان شریفی که پای حق و حقیقت ایستاده و برایش هزینه داده‌اند. بیشتر این‌ها به یک قاضی بزرگ اقتدا کرده و از او الگو گرفته‌اند. نام آن قاضی، علی بن ابی‌طالب است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است با نثری روان چند مورد از قضاوت‌های امیرمومنان برای مخاطب بازگو کند. پیش از این نیز کتاب‌های «تجارت بی‌سود»، «گاو شاخ‌زن»، «شرط امانت»، «بچه دزد»، «فرزند خلف»، «زائران کعبه»، «قصاص کودک» و «نان حلال» از جمله عناوین فصل‌های این کتاب هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

وقتی علی صحبت‌های زن اول را شنید، نگاهی به زن دوم انداخت. زن دوم هم همین حرف هارا زد. البته همه را به نفع خودش گفت. هرکدام خود را محق می‌دانست. بعد از اینکه صحبت آنها تمام شد، علی اول کمی نصیحتشان کرد که باهم کنار بیایند. ولی وقتی دید که هر دو حق به خود می‌دهند و هیچ کدام کوتاه نمی‌آیند، آنها را از عذاب خدا ترساند، ولی باز هم هر دو حرف می‌زدند. علی بعد از کمی فکر کردن سربلند کرد و نگاهی به من انداخت و گفت: «قنبر! برو اَره‌ای بیاور»

این کتاب با ۱۲۸ صفحه و قیمت ۹۹ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا