بازیگر «شهر زیبا» از تب و تابی که برای بازیگری داشت گفت

بازیگر فیلم سینمایی «شهر زیبا» از تب و تابی که برای بازیگری داشت و این که چگونه این ذوق از او گرفته شد، می‌گوید.

آیلار والاپور بازیگر فیلم سینمایی شهر زیبا (اصغر فرهادی ۱۳۸۲) درباره انتخاب خود برای ایفای نقش در این فیلم اظهار داشت: به طور شانسی انتخاب شدم؛ من از ۱۴ سالگی تا ۳۰ سالگی ( مهر ۷۶ تا خرداد ۱۳۹۳) در مجتمع شبانه روزی هفتم تیر در الهیه زندگی می کردم. حدود ۲۰ سالم بود که دستیار کارگردان برای این فیلم از چند نفر از ما در مجتمع تست گرفت و بعداز یک ماه تماس گرفتند و گفتند برای بازی در فیلم اصغر فرهادی انتخاب شدم.

شروع کارم در بازیگری با کارگردان متبحری رقم خورد

وی افزود: اگر چه آن موقع آقای فرهادی هنوز چهره‌ای شناخته شده‌ای که در زمان حاضر هستند، نبود اما بعد از دیدن فیلم‌ها و نوع کارگردانی او متوجه شدم که شروع کارم در بازیگری با چنین کارگردان متبحری رقم خورد.

آن موقع مردم آنچنان در تاب و تاب دیدن فیلم نبودند و آنگونه که باید شهر زیبا دیده نشداین بازیگر سینما ادامه داد: آن موقع مردم آنچنان در تاب و تاب دیدن فیلم نبودند و آنگونه که باید شهر زیبا دیده نشد. اگر این فیلم در این دوران و یا دوران فیلم‌هایی مانند فروشنده و درباره الی پخش می‌شد شاید نمود و بازتاب بیشتری پیدا می‌کرد.

والاپور به خاطره‌ای از دیدار دو توریست خارجی با او در میدان انقلاب تهران اشاره کرده و می‌گوید: یکی دو سال پس از پخش فیلم سینمایی شهر زیبا بود که به طور اتفاقی در حالی که به سمت کتابفروشی در انقلاب می‌رفتم دو توریست خارجی من را شناختند و درباره بازی‌ام در شهر زیبا با هم گفت و گو کردیم. خیلی ذوق کردم که دیدم بازی‌ام در این فیلم دیده شده و بسیار از این مساله خوشحال شدم.

این بازیگر سینما گفت: خیلی جالب بود که چگونه در میان آن جمعیت شلوغ و خیابان پر از ادزحام من را تشخیص دادند. آنها به من پیشنهاد دادند که آیا می توانیم مصاحبه کوچکی با شما داشته باشیم؟ که من به دلیل عجله‌ای که داشتم موفق به این گفت و گو نشدم.

بازیگر «شهر زیبا» از تب و تابی که برای بازیگری داشت گفت
 عنوان

در همان اوایل بازیگری‌ام ذوقم کور شد

او در این باره که آیا هنوز هم دوست دارد در فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کند یا خیر گفت: دوست ندارم بازی کنم. در همان اوایل بازیگری‌ام ذوقم کور شد. با چند دفتر سینمایی تماس گرفتم و چند جا هم به صورت حضوری رفتم. یک نفر پیدا نشد که بگوید به واسطه این که در شهر زیبا بازی کردید از من تست بازیگری بگیرند و آب پاکی را روی دستم می ریختند و می گفتند باید نقش مختص خودت پیش بیاید.

آب پاکی را روی دستم می ریختند و می گفتند باید نقش مختص خودت پیش بیایدوالاپور خاطرنشان کرد: کم کم رویای بازیگری در فیلم و تب و تناب بازیگری در من فروکش کرد و بعد از آن در سال ۹۱ بود که در تله فیلم قرار ملاقات شهاب حسینی که فیلم کوتاهی بود به دنبال تماسی که با من گرفت ایفای نقش داشتم. شهاب حسینی به دلیل رفت و آمدی که با هم داشتیم تماس گرفت و گفت می خواهم این نقش را بازی کنی و من هم قبول کردم.

کتاب و شعر دلمشغولی من شده است

این بازیگر سینما ادامه داد: پس از بازی در این فیلم، تنها دلمشغولی من نوشتن کتاب و شعر است و از زمانی که از شرکتی که در آنجا کار می‌کردم به دلیل تعدیل نیرو کنار گذاشته شدم نوشتن تنها محل گذران زندگی‌ام شده است.

والاپور همچنین از حمایت نکردن مجتمع هفتم تیر از او به دنبال مستقل شدنش گله کرد و گفت: باید افرادی مدیریت و گردانندگی چنین موسسه ای که بواقع بهشت است را به عهده بگیرند که لایق آن باشند. دیگر مانند سابق به بچه‌هایی که در این مجتمع سکونت دارند رسیدگی نمی‌شود. به من ریالی کمک هزینه حمایتی ندادند و من این روزها که مستاجر هستم تنها برای چند ماه دیگرم درآمد برای هزینه کردن دارم و بعد از آن نمی‌دانم که چه می‌شود.

والاپور گفت: آرزو دارم کارگردان هایی چون محسن کیایی و سروش صحت را ببینم و با آنها گفت و گو کنم.

بازیگر «شهر زیبا» از تب و تابی که برای بازیگری داشت گفت
 آیلار والاپور و بابک انصاری بازیگران فیلم سینمایی «شهر زیبا»

آیلار والاپور با معلولیت جسمی به دنیا امده است اما این مسئله هیچ وقت باعث محدودیت استقلال و توانایی‌های هنری وی نشده است و حتی توانسته چند کتاب هم به رشته تحریر درآورد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا