فیلم‌ساز مطرح ترک به ایران خواهد آمد؟/ تلاش مسئولان جشنواره فجر برای آوردن برنده نخل طلای کن به تهران

مجله فرهنگی «هفت‌راه»- گروه سینما: تا چند روز دیگر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر آغاز خواهد شد. جشنواره‌ای که برای نخستین‌بار قرار است که بصورت مستقل از بخش داخلی و بصورت مجزا برگزار شود.

n_66916_1

به گزارش «هفت‌راه»، امروز با برگزاری نشست خبری علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره، و اعلام اسامی داوران بخش‌های مختلف و همچنین عنوان نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی نیز بخش بین‌الملل جشنواره رنگ و بوی جدی‌تری گرفت.

در این میان طبق شنیده‌های خبرنگار «هفت‌راه» مسئولان جشنواره در هفته‌های گذشته تمام تلاش خود را برای آوردن «نوری بیلگه جیلان» فیلمساز مطرح ترک که سال گذشته توانست نخل طلای کن را برای «خواب زمستانی» دریافت کند به جشنواره فجر انجام داده‌اند، اما تا امروز موفق به جلب نظر این فیلمساز نشده‌اند.

طبق اخباری که روزهای قبل در رسانه‌ها منتشر شده بود و همچنین طبق توضیحاتی که در نشست خبری امروز در مورد چهره‌های حاضر در سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فجر بیان شد تاکنون کریستوف زانوسی، کارگردان لهستانی که سابقه دریافت شیرطلایی ونیز را در کارنامه دارد، مطرح‌ترین چهره‌ایست که قرار است برای برگزاری چند کارگاه تخصصی به تهران بیاید.

در این میان، طبق شنیده‌ها مسئولان جشنواره تلاش بسیاری را برای آوردن چهره‌های مطرح‌تر از جمله «نوری بیلگه جیلان» انجام داده‌اند اما ظاهرا درخواست مبلغ چندده هزار دلاری از سوی این فیلمساز مانع سفر او به ایران بوده است.

بنابراین به نظر می‌رسد که حتی با تغییر زمان برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر و تلاش برای برگزاری پرشورتر آن نیز نباید منتظر حضور چهره‌های مطرح سینمای جهان در ایران باشیم و همچنان بخش اصلی فیلم‌ها و چهره‌های حاضر در جشنواره را آثار درجه‌چندم کشور آسیای شرقی تشکیل خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا