فراخوان جذب نیروی انسانی در وزارت فرهنگ به زودی منتشر می‌شود

گردهمایی کارگزاران هسته مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

گردهمایی کارگزاران هسته مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سید محمود اسلامی در این گردهمایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی‌داشت هفته بسیج با تاکید بر اهمیت گزینش در دستگاه‌های اجرایی، گفت: هسته گزینش، عامل تقویت ظرفیت و نیروی انسانی هر دستگاه است.

اسلامی با بیان اینکه در حوزه کاری گزینش هم باید تفکر خدامحور داشته باشیم و هم باید خدایی عمل کنیم، خطاب به رابطان گزینش استان‌ها تصریح کرد: سرنوشت یک فرد به دست شما رقم می‌خورد.

وی امانتداری را یکی از وظایف کارکنان گزینش دانست و گفت: فراخوان جذب نیروی انسانی در وزارت فرهنگ به زودی منتشر می‌شود و برای جذب نیروهای اصلح و توانمند، قطعاً به مساعدت حوزه گزینش نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسات متعدد با سازمان اداری استخدامی کشور برای جذب نیروی انسانی خبر داد و گفت: طی این جلسات، صدور مجوز اولیه برای جذب ۴۰۰ نفر نیروی انسانی به قطعیت رسیده است و فراخوان آن طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

اسلامی با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد از این تعداد نیروها به استان‌ها اختصاص دارد، تأکید کرد: وزارت فرهنگ در بحث نیروی انسانی واقعاً مظلوم واقع شده است؛ در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲ هزار نیرو از این وزارتخانه خارج شده‌ و جذب نیرو کمتر از ۶۰۰ نفر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: گزینش در دنیا، از ارکان مهم و تاثیر گذار حوزه منابع انسانی است. در هیچ کشوری نیروی انسانی بدون گزینش استخدام نمی‌شود؛ البته شاخص‌های ارزیابی در جوامع مختلف، متفاوت است.

وی با تأکید بر ضرورت تحول خواهی و عدالت محوری در هسته گزینش، گفت: وظیفه گزینشگران، انتخاب نیروی انسانی اصلح بوده و همانطور که حضرت آقا (مدظله العالی) می فرمایند: «مسئله گزینش برای دستگاه‌ها و نهادها فوق‌العاده مهم و مثل آب خوردن، لازم و واجب است.»

اسلامی با تأکید بر ضرورت تسهیل فرآیند سیستم گزینش و توجه به نگاه هدایتگر در این زمینه، خاطرنشان کرد: تسهیل در جذب نیروی انسانی توانمند یکی از موارد حائز اهمیت در این حوزه است.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، در حوزه پروژه‌های عمرانی، منابع انسانی و… ارائه کرد.

همایش کارگزاران هسته مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی دو روز در باغ زیبا برگزار شد.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا