ستاره‌ «ونزدی» از مواضع ضداسرائیلی بازیگر اخراج‌شده‌ هالیوود حمایت کرد

جنا اورتگا ستاره ۲۱ ساله سریال «ونزدی» که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل کنار رفتن ملیسا باررا از فرنچایز ترسناک «جیغ» به دلیل بیان دیدگاه‌هایش درباره حمله اسرائیل به نوار محاصره شده غزه، در این فیلم بازی نخواهد کرد، بار دیگر از این ستاره ٣٣ ساله مکزیکی حمایت کرد.

باررا که یکی از بازیگران اصلی فیلم‌های «جیغ ۵ و ۶» بود به تازگی به دلیل پیام‌هایش در رسانه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطینی‌ها توسط اسپای گلس تهیه کننده فیلم، از بازی در قسمت هفتم سری فیلم‌های «جیغ» اخراج شده است.

ارتگا پست یکی از صفحات اینستاگرامی که به اخبار حامیان فلسطین بین سلبریتی‌ها می‌پردازد را پسندیده است. این پست، حرف‌های باررا در دفاع از عقایدش درباره مناقشه فلسطین و اسراییل را منعکس کرده بود. این در حالی است که حساب ایکس (توئیتر) ارتگا نیز غیرفعال شده است، اما برخی از توییت‌های قدیمی او حاوی نظراتی در حمایت از فلسطین است.

اگرچه ارتگا به طور علنی از باررا یا فلسطین حمایت نکرده است، اما بسیاری بر این باور هستند که خروج او از فیلم «جیغ» راهی برای نشان دادن حمایتش از بازیگر اخراج شده هالیوود است.

باررا یکی از ۲۰۰ هنرمندی بود که در ماه اکتبر در نامه‌ای به جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا، از او درخواست کرده بودند که گامی جدی برای برقراری آتش‌بس در غزه بردارد. وی همچنین با انتقاد از حمله تل‌آویو به نوار غزه نوشته بود که «با غزه همچون یک بازداشتگاه اسرای جنگی برخورد می‌شود.»

باررا تنها هنرمندی نیست که اظهاراتش درباره جنگ غزه طی هفته‌های اخیر خبرساز شده است. سوزان ساراندون برنده اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «راه رفتن مرد مرده»، پس از اظهار نظر در یک راهپیمایی حامیان فلسطین، توسط آژانس استعدادیابی یوتی‌ای کنار گذاشته شد.

این بازیگر ٧٧ ساله از آغاز جنگ غزه سیاست‌های اسراییل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تجاوز رژیم صهیونستی به این منطقه‌یمحاصره‌شده را مصداق «پاک‌سازی قومی» توصیف کرده است.

ما‌ها دخیل از مطرح‌ترین مدیران آژانس سی‌ای‌ای نیز که به دلیل هواخواهی از فلسطین به شدت تحت فشار بود، ماه گذشته از سمت خود استعفا داد.

در حالی‌که هالیوودی‌ها در موضوع‌های مختلف سیاسی، معمولا مواضع یکسانی می‌گیرند، اما جنگ غزه که به دومین ماه خود نزدیک می‌شود، باعث آشکار شدن اختلاف‌نظر‌ها در بین اهالی سینمای آمریکا شده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهاد‌های بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علی‌رغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند. رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد. آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت هفت صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا