مرحوم علی انصاریان در نقش شهید مهدی رضایی

فیلم کاپیتان امیر به کارگردانی سعید چاری با موضوع زندگی شهید فوتبالیست مهدی رضایی مجد با حضور برخی مسئولان و هنرمندان رونمایی شد. در این اکران خصوصی قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، عبدالحمید احمدی از وزارت ورزش و غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال و روح الله محسنی نسب دبیر ستاد امر به معروف تهران و برخی هنرمندان همچون حسین مختاری و امیر زریوند و لیلا بوشهری و ابوالفضل همراه و خانواده‌های شهید علی خلیلی و شهید محمد محمدی از شهدای حجاب و عفاف به تماشای فیلم نشستند.

سعید چاری کارگردان و تهیه کننده گفت: این فیلم سینمایی از آخرین نقش آفرینی‌های زنده یاد علی انصاریان است ک در نقش شهید مهدی رضایی مجد در این فیلم ظاهر شده است. این فیلم در سال ۹۷ جایزه بهترین فیلم سبک ورزشی جشنواره فیلم‌های ورزشی را کسب کرد و در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان هم حضور پیدا کرد که زنده یاد علی انصاریان در آن جشنواره حاضر بود.

 

فیلم کاپیتان امیر

وی ادامه داد: این فیلم اولین فیلم سینمایی ایران با موضوع مستقیم حجاب است و فیلم دارای دو داستان موازی است، پروانه کمالی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران به علت حذف ناجوانمردانه تیم ملی از مقدماتی المپیک به علت پوشش اسلامی ملی پوشان زن تصمیم می‌گیرد به عنوان اولین لژیونر زن ایرانی مهاجرت کند. ولی متوجه می‌شود که در آنجا می‌بایست کشف حجاب کند و دچار بحران و دوراهی سختی می‌شود.

وی افزود: او در همین ایام به طور تصادفی با شهید مهدی رضایی مجد بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس با بازی زنده یاد علی انصاریان مواجه می‌شود و مسیر زندگی پر تلاطمی را طی می‌کند.

فیلم کاپیتان امیر

چاری عنوان کرد: در این فیلم علاوه بر زنده یاد علی انصاریان بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران کوهستان خسروی، سارا قمی، زهرا قنبری، نیلوفر اردلان و مریم ازمون و … ایفای نقش کرده اند.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید گفت: بیشتر باید قهرمانان ملی را معرفی کنیم که در این فیلم تلاش شده بود یکی از شهدای ورزشکار و فوتبالیست ما معرفی شود در ضمن به چرایی شهادت و شخصیت او بپردازد و به مسئله حجاب همراه با ورزش هم اشاره کرده بود.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که در این فیلم بازی می‌کردند شخصیت‌های حقیقی بودند و بازی گرفتن از آن‌ها سخت است و فیلم را به یک مستند سینمایی نزدیک کرده بود و در این سطح فیلم قابل قبولی بود و به عوامل تبریک می‌گویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا