ورود «جستارهایی در اخلاق عدالت کیفری و جرم شناسی» به بازار نشر

کتاب «جستارهایی در اخلاق عدالت کیفری و جرم شناسی» نوشته امیر مرادی نویسنده و پژوهشگر اخلاقِ عدالت کیفری و جرم شناسی، توسط نشر میزان منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «جستارهایی در اخلاق عدالت کیفری و جرم شناسی» نوشته امیر مرادی نویسنده و پژوهشگر اخلاقِ عدالت کیفری و جرم شناسی، به تازگی توسط نشر میزان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

مردای نویسنده این اثر درباره چگونگی شکل گیری این کتاب گفت: آنچه در این کتاب، گردآوری شده، برخی پژوهش های او مرتبط با اخلاق کاربردی و حرفه‌ای در گستره حقوق کیفری و جرم شناسی، ذیل شاخه اخلاق عدالت کیفری و جرم شناسی است، که طی دوازده سال گذشته در قالب پژوهش، نوشتار، و سخنرانی در فصلنامه ها و مجامع علمی کشور، به مناسبت های گوناگون ارائه شده است.

این پژوهشگرِ اخلاق عدالت کیفری و جرم شناسی، افزود: با توجه اهمیت گرایش و سرفصل اخلاق عدالت کیفری و جرم شناسی در دنیا و نیز به فقر ادبیاتِ اخلاق مذکور در کشورمان، بر آن شده که برخی از مهم‌ترین پژوهش هایش که در این زمینه به صورت انفرادی و نیز با مشارکت برخی نویسندگان، تصنیف و تالیف نموده است را در راستای سهولت دسترسی دانشجویان و پژوهشگران این عرصه، در این مجموعه با ویرایش، دخل و تصرف و به روز نمودن؛ تدوین و بازنشر نماید؛ او اضافه کرد پیشتر – طی یک دهه گذشته، دو کتاب با عناوین اخلاق حرفه ای در گستره کنشگران حقوق کیفری (۱۳۹۷) و اخلاق حرفه ای جرم شناسان رهیافت تطبیقی (۱۴۰۱) را با نشر میزان به زیور طبع آراسته است.

وی افزود: کنشگران این گستره در موقعیتی قرار دارند که تصمیمات و عملکردشان تاثیرات اجتماعی مهمی دارد؛ بنابراین وظایف و مسئولیت های حرفه ای ایشان، از دو بُعد فردی و سازمانی، حائز اهتمام و شایسته تحلیل است.

این قاضی دادگستری گفت: همواره در نوشتن، به این پرسش‌ها که نوشتن چیست؟ برای چیست؟ و برای کیست؟ اهتمام داشته‌ام و این اواخر علاوه بر سعی در فهم و عامل بودن به پاسخ آن پرسش‌ها، به شناخت و انتقال اندیشه نیز می‌اندیشم. طیِ تجربه زیسته آکادمیک و قضایی‌اش همواره سعی داشته است با نگرش به آینده در زمینه پژوهشی و مورد علاقه‌اش اخلاق عدالت کیفری و جرم شناسی پژوهش کرده و به صورت تخصصی آموخته‌ها و تجربیاتش را با لحاظ وحدت مطالب، بنویسد تا در آینده آن را به صورت مجموعه مقالات ارائه نماید تا سبب توسعه ادبیات اخلاق موصوف، و به تبع زمینه تدوین اسناد جامع اخلاقی در گستره کنشگران این عرصه، فراهم شود؛ بنابراین مخاطبان محترم: پژوهشگران و دانشجویان حقوق، اخلاق و فلسفه، و سازمان های مرتبط با قانون گذاری، دادرسی، پژوهش در زمینه جرم شناسی، با مطالعه این مجموعه مقالات، وحدت مدنظر بین آن نوشتارها را درک خواهند کرد.

وی افزود: در این اثر، در پِیِ اخلاقی نقادانه است که بر اخلاقی زیستن و اخلاقی رفتارکردن صاحب منصبان این عرصه و سازمان هایشان، و حرفه‌هایشان متمرکز باشد؛ نه اخلاقی که عملکرد ایشان را مورد داوری قرار دهد و سعی در القاء و ترویج اندیشه رشد، پیشرفت و توسعه اخلاقیِ ایشان در گستره مذکور دارد.

ساختار این اثر، با لحاظ نظام حقوقی ایران، در قالب چهارده فصل، ذیلِ سه بخش: یک اخلاق کاربردی؛ شامل اخلاق باور، کیفی بودنِ مقررات، تنگناهای اخلاقی، دروغ مصلحت امیز، مسائل اخلاقی شکنجه، اخلاقِ عدالت ترمیمی، و سند جامع اخلاقی مددکاری اجتماعی در نظام عدالت کیفری؛ دوم اخلاق حرفه‌ای، شامل اخلاق حرفه ای قانون گذاری کیفری، اخلاق حرفه ای قضات، اخلاق حرفه ای جرم شناسان، و اخلاق حرفه ای نظارت؛ سوم تحلیل حقوقی و اخلاقی جرم تقلب در تهیه آثار علمی؛ تنظیم شده است. این کتاب در ۳۸۴ صفحه توسط نشر میزان عرضه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا