شعر را غریب گیر آورده‌اند…

انتقادها به نحوه برگزاری جشنواره شعر فجر و نهاد برگزارکننده آن یعنی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، چیز تازه‌ای نیست. اما امسال، این انتقادها بالا گرفته است، مخصوصا پس از انکه یک چهره گمنام بعنوان دبیر علمی این جشنواره انتخاب شد.

ناصر فیض، شاعر و طنزپرداز مطرح کشورمان در نامه‌ای به وزیر ارشاد، نسبت به حال و روز این جشنواره اعتراض کرد. فیض متن نامه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر و از دیگر شاعران خواست که پای ان را امضا کنند. استقبال شاعران از این نامه اعتراضی، نشان داد که ظاهرا حال جشنواره شعر فجر خوب نیست.

🔹در بخشی از نامه فیض آمده:
متأسفانه در سال‌های اخیر که برگزاری این رویداد به بنیاد شعر و ادبیات داستانی سپرده شده، هر سال بیش از پیش در محاقی کاهنده و سیری قهقرایی فرو رفته است. آنگونه برگزار شده که برگزار شدن و نشدنش هیچ‌گونه توفیری ایجاد نکند؛ چراکه مسئولین بنیاد مزبور به اجرای خنثی و بی‌سر‌و‌صدای جشنواره اصرار و ابرام بی‌حد و مرزی داشته و دارند.

🔹سیاستگذاران جشنواره در سال‌های اخیر شعر را غریب گیر آورده‌اند… بخش شعر را از کتاب سال حذف کردند. جوایز ادبی مانند کتاب فصل را تعطیل کردند!

🔹با تمام احترامی که برای سرکار خانم مریم جلالی قائلیم، اما در چند روز اخیر ده‌ها شاعر حرفه‌ای فقط از حقیر پرسیده‌اند که اصلاً ایشان کیست؟ این فاجعه است که دبیر علمی جشنواره شعر فجر را حتی شاعران حرفه‌ای مملکت نشناسند و حتی نام ایشان را نشنیده باشند… .

🔹حتی اگر بنا بر انتخاب چهره‌ای دانشگاهی به‌عنوان دبیر جشنواره بود، بسیاری از شاعران بنام را می‌شناسیم که در قامت استاد دانشگاه نیز چهره‌های تأثیرگذاری هستند.

🔹جناب آقای وزیر از آنجایی که مسئولان و دست‌اندرکاران دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی حتی یک نظر انتقادی محترمانه زیر پست‌شان در فضای مجازی را نیز برنمی‌تابند و پاسخ اهالی ادبیات را نمی‌دهند، ‌ناچار اعتراض شاعران را در محضر جنابعالی مطرح می‌کنیم، باشد که مؤثر و مثمر ثمر افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا