استقبال پرشور مردم از نمایشگاه قرآن در روز طبیعت

در آستانه پایان کار سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» و مصادف با سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) و روز طبیعت مصلی‌تهران محل برگزاری این نمایشگاه جای سوزن انداختن نبود.

سیزدهمین روز از سی‌و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با شعار “می‌خوانمت” افتتاح شده بود، درحالی سپری شد که در روز طبیعت نه تنها مهمان‌های ویژه‌ای از نمایشگاه بازدید کردند بلکه استقبال قابل توجه هموطنان و عزاداران امیرالمؤمنین(ع) نیز قبال توجه بود.

با گذشت 13 شب از برپایی مهمترین رویداد قرآنی کشور یعنی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شب گذشته (دوشنبه 13 فروردین‌ 1403) مصلی امام خمینی (ره) جمعیت کم‌نظیر و حضور باشکوهی از قرآنیان را به خود دید.

عاشقان اهل بیت و پیروان خاندان عصمت و طهارت گروه گروه در بخش‌های مختلف نمایشگاه حضور پیدا کردند و علاوه بر استفاده از فضای معنوی این نمایشگاه ارادت خود به امیرالمؤمنین را نشان دادند.

عده‌ای در ساعات اولیه روز و بازگشایی رسمی سالن‌های نمایشگاه در محوطه مصلی تهران حاضر شدند و سیزده را به در کردند و  در ادامه  ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه و شرکت در برنامه‌های متنوعی که تدارک دیده شده بود (مثل کارگاه‌های هنری، بخش کودکان، بازی‌های رایانه‌ای و …)؛ پس از اقامه نماز جماعت سر سفره‌ افطار ماه مهمانی خداوند نشستند و روزه خود را باز کردند.

در همین حال پس از برگزاری نماز جماعت و مراسم افطار عاشقان اهل بیت(ع) همزمان با شب شهادت امیرالمومنین(ع) علاوه بر مراسم عزاداری و سخنرانی که برگزار شد؛ گروهی از نوجوانان با سنج و دمام زنی در غرفه دهه هشتادی‌ها اقامه عزا کردند.

مصلی امام خمینی(ره) | مصلی تهران , نمایشگاه قرآن , قرآن , وزیر ارشاد ,

مهمان ویژه سیزدهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

احمد شحات قاری برجسته مصری همزمان با سیزدهمین روز از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

این قاری برجسته مصری که چند روزی است به ایران سفر کرده است، از نزدیک بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن را بازدید و با مسئولین بخش‌های مختلف قرآنی گفتگو کرد.

از سوی دیگر در سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع)  آیت‌الله محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف مشاور وزیر فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و برخی مقامات دیگر نیز در مصلی‌تهران حاضر شدند.

لازم به یادآوری است که همزمان با استقبال گسترده هموطنان از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛  میدان امام حسین(ع) پایتخت و برخی بقاء‌ متبرکه تهران همچون سایر نقاط کشورمان مراسم عزاداری امیرالمؤمنین برگزار شد که این مراسم شاهد حضور گسترده عاشقان اهل بیت(ع) بود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا