نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س)

کارشناس مذهبی «سحرنشینی» با اشاره به محور موضوعات این برنامه سحرگاهی که از شبکه دو پخش می‌شود، بیان کرد که در برنامه به ویژگی‌های حضرت زهرا (س) می‌پردازند.

برنامه «سحرنشینی» از ابتدای ماه مبارک رمضان با اجرای راحله امینیان همزمان با سحرگاه از شبکه دو پخش می‌شود.

محمدمهدی هدایت کارشناس مذهبی برنامه «سحرنشینی» درباره نحوه پیوستن به تیم این برنامه بیان کرد: من از سال ۱۳۹۰ در رادیو معارف و سپس در تلویزیون حضور داشتم که بیشتر در شبکه قرآن و شبکه اول سیما کارشناس معارفی برنامه بودم و البته نوع مباحثی که داشتیم همیشه با رویکردهای اجتماعی و خانوادگی بوده است.

این کارشناس مذهبی درباره اهمیت شب قدر و توجه ویژه «سحر نشینی» به این شب‌ها گفت: مهم‌ترین ماه خداوند رمضان است و شب قدر محور اصلی ماه رمضان است که خداوند می‌فرماید اگر کسی بتواند این بهترین ماه را با شب‌های قدر درک کند، بار تمام عمرش را بسته یعنی از لحظه به لحظه عمرش بهترین استفاده را کرده است.

وی ادامه داد: در احادیث و روایات داریم که هرکس حضرت زهرا (س) را بشناسد شب قدر را شناخته است، در واقع راه بهره گیری از شب قدر شناخت حضرت زهرا (س) است. در اینجا شناخت یعنی کسی بتواند حضرت زهرا (س) را با صفات زیبای ایشان بشناسد و ما در برنامه «سحر نشینی» هر روز یک صفت از حضرت زهرا (س) را بیان می‌کنیم تا وقتی این پازل‌ها کنار هم چیده می‌شود، افراد بتوانند یک انسان کامل را ببینند که همان حضرت زهرا (س) است و وقتی توانستند این انسان کامل را مشاهده کنند شب قدرشان را درک می‌کنند. در واقع باید گفت کل هدف برنامه «سحرنشینی» درک شب‌های قدر است.

نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س)

کارشناس برنامه «سحرنشینی» درباره موضوع این برنامه توضیح داد: معمولا در این شب ها برخی شبکه‌ها به فضیلت ها و ویژگی های امیرالمومنین (ع) می پردازند و تا کنون اسماء حضرت امیرالمومنین (ع) و صفات ایشان در برنامه ها بررسی شده و در فضای خانواده و اجتماع تفسیر شده است. اما اینکه یک برنامه به صورت تخصصی رویکرد خانوادگی و فضیلت های حضرت زهرا (س) را بررسی کند تقریبا نبوده یا کمتر بوده است.

وی در بخش دیگر صحبت هایش به ویژگی های این برنامه اشاره و بیان کرد: چینش برنامه، شکل و شمایل، دکوراسیون و موارد دیگر به گونه‌ای چیده شده که برنامه را برای مخاطبانش دیدنی کرده است.

هدایت در پایان با اشاره به اینکه سعی شده مباحث در برنامه کاربردی باشد، گفت: به نظر می آید تا به حال رویکرد برنامه سحر یک رویکرد آسمانی و معنوی صرف بوده است و کمتر نگاه کاربردی به آن داشته اند اما در این رویکرد جدید سعی می شود برنامه در کنار بیان مسایل معنوی و آسمانی، توجه به سیره کاربردی و عملیاتی اهل بیت با محوریت مادرشان حضرت زهرا (س) را مد نظر داشته باشد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا