«رُما» جوایز «جشنواره آریِل» مکزیک را درو کرد

فیلم موفق «رُما» به کارگردانی «آلفونسو کوارون» موفق به کسب ۱۰ جایزه اصلی جشنواره «آریل» مکزیک شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «آلفونسو کوارن» در رویداد سینمایی کشور بومی خود با عنوان «جوایز آریل» که شصت و یکمین سال برگزاری خود را جشن می‌گیرد، قطار موفقیت‌های «رُما» را تداوم بخشید.

فیلم «رُما» در این رویداد موفق به کسب ۱۰ جایزه از جمله «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلمبرداری» و «بهرتین فیلمنامه غیراقتباسی» شد.

البته کوراون به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست شخصاً در این رویداد حضور یابد و در پیامی ویدیویی گفت: غمگینم از اینکه نتوانستم در کنار شما باشم. بسیار خوشحال و قدردانم که به این جامعه تعلق دارم که در جهان به اتحاد، سخاوت و دوستی و برادری مشهور است.

کوارون از سال ۱۹۹۱ که با فیلم «تنها با همراه و همسر زندگی» هیچ جایزه‌ای از جشنواره آریل نبرده بود، با کسب ۱۰ جایزه به یکباره همه این ناکامی‌ها را جبران کرد.

این کارگردان مکزیکی امسال جوایز اسکار «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلمبرداری» و «بهترین فیلم زبان خارجی» را دریافت کرد. همچنین برای اولین بار یک هنرپیشه مکزیکی به واسطه بازی در فیلم او موفق به نامزدی جایزه اسکار در تاریخ کشور مکزیک شد. مکزیک همچنین برای اولین بار با فیلم کوارون جایزه بهترین فیلم زبان خارجی اسکار را در ویترین افتخارات خود جای داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا