افزایش فشارها به «سرافراز» برای بازگشتن به ریل «ضرغامی»؛ از شایعه تا واقعیت!

مجله فرهنگی هفت راه – گروه تلویزیون: از ابتدا هم می‌شد پیش‌بینی کرد که محمد سرافراز برای تغییر ریل سازمان صدا و سیما کار آسانی را پیش روی ندارد. در واقع این سازمان در این چند سال چنان فربه و لخت شده است که ایجاد کمترین تغییر در مسیر حرکت آن مستلزم تلاشی فراوان و همچنین تحمل هزینه‌هاست. طبیعی است که سرخط کردن حدود 50 هزار نان‌خور این سازمان برای انجام تغییر کار آسانی نیست خاصه اگر آن تغییر کم کردن از تعداد همین چند ده هزار نفر باشد.

72987

اخیراً نیز اخباری منتشر شده است که در صورت صحت، تایید کننده پیشی بینی فوق است. بر اساس اخبار منتشر شده روند ادغام و حذف شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی که سرافراز در همان روزهای ابتدایی انتصابش در پیش گرفته بود و این روزها متوقف شده است، نتیجه همین فشارها است. نامه‌نگاری برخی مدیران قبلی صدا و سیما با مسئولان بلندپایه کشور یکی از این فشارها عنوان شده است. بر اساس این اخبار همچنین حذف و تعدیل چند هزار نفر از کارمندان صدا وسیما در شب عید که منجر به اعتراضاتی در سازمان هم شده از جمله دلایل کشیده شدن ترمز تغییرات بر شمرده شده است.

این روزها نیز در حالی که همه منتظر حذف یا ادغام برخی دیگر از شبکه‌های رادیویی بودند، روابط عمومی صدا و سیما به نقل از رئیس سازمان صدا و سیما در همایش سراسری روسای پلیس راهور از راه اندازی رادیو جاده در سال آینده و در محور قم-تهران خبر داده است.

از طرفی معاونت طرح و برنامه صدا و سیما که در ابتدای شروع به کار سرافراز حذف شده بود، دوباره با کمی تغییرات در شرح وظایف تشکیل شده است. همه این موارد باعث می‌شود تا احتمال واقعیت داشتن شایعه وجود فشارها بر مدیریت جدید رسانه ملی را بیشتر بدانیم. حال باید منتظر ماند و دید که از شتاب افتادن حرکت قطار تغییرات در رسانه ملی به نزدیک بودن شب عید ربط دارد یا اینکه سرافراز برای حرکت کردن در ریل مدیران سابق تحت فشار است و مهمتر از آن این فشارها جواب داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا