تبلیغات شهری تئاتر و سینما پررنگ‌تر خواهد شد/ نگاه فانتزی به هنر!

علیرضا نادعلی:

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد در حوزه تبلیغات شهری از آثار هنرمندان تئاتر و سینما حمایت بیشتری انجام خواهد شد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت حمایت شورا از عرصه‌های فرهنگی و هنری و اینکه آیا شورای شهر تهران توانسته در راستای حمایت از فرهنگ و هنر عملکرد مناسبی داشته باشد یا نه، گفت: اگر برنامه عمیق فرهنگی مدنظر ما باشد سال‌ها کار می‌طلبد، موضوع و امر فرهنگی خاصیتش این است اما باید الگوی شورای شهر تهران به عنوان دستگاه سیاستگذاری که بخشی از حاکمیت محسوب می‌شود، الگوی امیرکبیر باشد که در حدود ۴ سال تحولات شگرفی در ایران رخ داد.

وی متذکر شد: ما در حوزه‌ای قرار داریم که متأسفانه همواره به آن (فضای فرهنگ و هنر) به عنوان امری فانتزی و زینتی نگاه می‌شود و معمولاً در حوزه بودجه‌گذاری اگر در جای دیگری بودجه‌ای اضافه آمد برای فرهنگ و هنر بحث‌هایی را در نظر می‌گیرند. در همه جای کشور شرایط این‌گونه است در حالی که اساس انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی بوده است.

نادعلی با بیان این‌که ویژگی بخش فرهنگ و هنر این است که مردم‌پایه است و هنرمندان و گروه‌های مردمی در این حوزه گردانندگی و محوریت دارند، اظهار کرد: نکته خوبی که در حال حاضر در بین مسؤولانی که در راس کار قرار گرفته‌اند، وجود دارد این است که مردم و هنرمندان باید در محوریت فعالیت‌ها حضور داشته باشند. مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر اتفاقی بسیار مردمی است و معتقدم به صورت ناخودآگاه در مراسم ۲۲ بهمن سال جاری نیز تاثیر داشت. این اتفاق جدیدی است و داریم به یک فناوری فرهنگی جدید تجهیز می‌شویم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در شهرداری تهران شاهد یک چندپارچگی نظیر سازمان فرهنگی هنری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان زیباسازی شهرداری هستیم. با اینکه همواره در سازمان زیباسازی شهرداری تهران زحمت‌هایی کشیده می‌شد، فکر می‌کنم در دوره جدید درخشان‌ترین دوره را پشت‌سر گذاشته‌ایم خصوصاً که به دلیل ماجراهای سیاسی سال گذشته که تلالوی بخش اقتصادی کم‌رنگ شد و مجموعه‌ها ضررده شدند و رونق بیلبورد کم‌تر شد، سازمان زیباسازی در انتخابات فرهنگی شهر سهم به‌سزایی را ایفا کرد. سازمان به تنوع مردم شهر هم توجه کرد و آن‌ها را به رسمیت شناخت.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما سلبریتی‌گرایی را خیلی نمی‌پسندیم ولی از آن‌طرف مقابل چهره‌ها هم نباید بایستیم زیرا تاثیر اجتماع در خواص وجود دارد و حضرت آقا نیز این چهره‌ها و تاثیرشان را به رسمیت می‌شناسند. ما در شهرداری سعی کردیم به این موضوع دقت داشته باشیم و دچار افراط و تفریط نشویم.

نادعلی درباره نبود حمایت‌های لازم از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای تبلیغات شهری آثار تئاتری و سینمایی، تاکید کرد: با رییس سابق سازمان زیباسازی صحبت کرده بودم و با معرفی ما کارهایی را انجام می‌دادند اما این حد کفایت نمی‌کند و نیاز به نظام‌های مشخص‌تری دارد. در همه جای دنیا حاکمیت از کارهای هنری که با سیاست‌های حاکمیت هم‌سان و هم‌ساز است، حمایت می‌کند. مجموعه‌های ما در این حدود هم خیلی روشن و شفاف عمل نکرده است.

وی در پایان گفت: مدیریت جدید سازمان زیباسازی مدیریتی هنرشناس است و ان‌شاءالله طی یک سال و نیم باقیمانده به این سمت حرکت می‌کنیم. در جشنواره‌ها همکاری نسبتاً خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که باید بهتر از این هم بشود. مهم ارتباط و حمایت از گروه‌های مردمی نظیر هنرمندانی که تئاتر خود را روی صحنه می‌برند یا فیلم‌سازانی که اثر خود را اکران می‌کنند، است. طبعاً باید سعی کنیم کاستی‌های بعضی از دیگر مجموعه‌های حاکمیتی را به عنوان عضوی از این حلقه پر کنیم، وظیفه ما است و کوتاهی‌هایی هم وجود داشته است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا