از تعویض چادر کهنه با چادر نو تا هدیه به حجاب اولی‌ها در نمایشگاه قرآن

سلیمانی گفت: در طول برگزاری نمایشگاه قرآن هدایایی به حجاب اولی‌ها داده شد و در طرح ملی «فردوس» چادر کهنه با نو تعویض می‌شود.

اسدالله سلیمانی، مسئول بخش پوشش ایرانی – اسلامی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب درباره تعداد بازدیدکنندگان از غرفه محصولات عفاف و حجاب گفت: بنظرم روزهای غیر احیای نمایشگاه قرآن از سال قبل شلوغ‌تر بود. طبیعی است که روزهای احیا هم شلوغ باشد. خوشبختانه باز با وجود همان فضا و مشکلات ناشی از قطعی برق، مسافت و غرفه‌سازی استقبال بی‌نظیر بود.

سلیمانی درباره اختصاص سهمیه‌ ترویج حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن توضیح داد: دوخت رایگان چادر همیشه بخشی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن بود و معمولاً متولیان نمایشگاه چه کارگروه مد و لباس و چه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سهمیه را تامین می‌کردند. ولی امسال بودجه‌ای برای دوخت رایگان چادر درنظر گرفته نشد. به همین دلیل، انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با بودجه‌ای که درنظر گرفت، دوخت رایگان چادر را داشت و روزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ چادر برای مردم به صورت رایگان دوخته شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب درباره هدایایی که به حجاب اولی‌ها در نمایشگاه قرآن داده می‌شود، گفت: هدیه به حجاب اولی‌ها را داشتیم، که با بودجه انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اجرا شد و در ابتدای سالن دو رواق غربی مصلی امام خمینی (ره) برای دختر خانم‌ها گیره یا روسری یا شال داده می‌شد. در این طرح بیش از چهار پنج هزار هدیه به حجاب اولی‌ها داده شد. در طرح ملی «فردوس» هم که هشت سال است در نمایشگاه قرآن اجرا می‌شود، تفاهمنامه‌ای بین کارگروه مد و لباس با سه تولیدکننده منعقد شد، این تولیدکنندگان از سود بازرگانی خود گذشتند و نزدیک به سه هزار چادر تعویض شد. قیمت چادر در طرح ملی «فردوس» ۵۰۰ هزار تومان است. درحالی که کمترین قیمت چادر در بیرون از نمایشگاه ۶۵۰ هزار تومان است. ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان نذر حجاب از قیمت اصلی کسر می‌شود. چادرهای کهنه‌ای هم که تحویل گرفتیم، برای مناطق محروم ارسال می‌شود.

به گفته وی، در طرح ملی «فردوس» اصلاً از پارچه‌های بی‌کیفیت استفاده نمی‌شود. بعضی‌ها با هدف تخریب این طرح می‌گویند پارچه‌های چادر بی‌کیفیتند، در حالی که چادرها مستقیماً از کارخانه حجاب شهر کرد گرفته می‌شود و در این طرح از بهترین حریر حجاب شهر کرد استفاده می‌شود. از طرفی، این طرح شامل سه نوع از جمله دانشجویی، خبرنگاری و قواره است. مردم می‌توانند برای این طرح به سالن یک رواق غربی مصلی امام خمینی (ره) در غرفه طرح ملی «فردوس» مراجعه کنند. بعد از اتمام نمایشگاه قرآن هم می‌توانند به چهار‌راه مولوی، مرکز خرید عادلی، زیرزمین دوم مراجعه کنند. دوخت رایگان چادر ساده هم انتهای سالن دو رواق غربی مصلی امام خمینی (ره) است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا