عمر شریف دچار آلزایمر شد

داستان زندگی عمر شریف ستاره مصری هالیوود و هنرپیشه فیلم های شاهکاری چون لورنس عربستان و دکتر ژیواگو یکی از غم انگیزترین داستان ها است.

5365363

بعد از گذراندن یک زندگی پر از درد و غم طارق پسر عمر شریف به تازگی به رسانه ها خبر داده است که پدرش دچار آلزایمر شده است.

عمر شریف در جوانی بارها دچار شکست عشقی شد و هیچگاه نتوانست برای خود خانواده تشکیل دهد.

عجیب ترین بخش زندگی عمر در دید مردم این است که او بعد از یک عمر زندگی در هتل های لوکس پاریس و لندن اینک به مصر بازگشته است اما این به معنی بازگشت او به خانه نیست. چرا که او هنوز هم خانه ای ندارد و در هتلی در کنار دریای سرخ زندگی می کند.

شریف در سال 1932 در اسکندریه و در خانواده ای مسیحی به دنیا آمد. پدر او تاجر بسیار موفق الوار بود ولی ثروت خانواده او بیشتر متعلق به مادرش بود.

در واقع مادر او یک قمارباز حرفه ای بود. او تنها زنی بود که در قمار بازی می توانست حریف ملک فاروق میلیونر مصری شود.

ده ساله بود که به مدرسه شبانه روزی فرستاده شد و از مهر مادری دور شد.مادر او امید داشت که سختگیری های مدرسه کمی باعث شود که پسر چاقش به حالت تعادل برگردد.

مدرسه او مدرسه تئاتر بود و همانجا بود که استعداد او ظهور کرد و اولین نقش خود را به نام دوک نامرئی بازی کرد. او در این نمایش بیشتر زمان را در یک جعبه بر روی صحنه مخفی بود.

پدرش جوزف وقتی شنید که عمر می خواهد هنرپیشه شود به شدت او را از این کار منع کرد و همین باعث شد که عمر تصمیم به خودکشی بگیرد و رگ دست خود را بزند. البته بعدها او اقرار کرد که واقعا قصد خودکشی نداشته است.

در سال 1954 وارد مدرسه RADA لندن شد. در همان سالها بود که در یک فیلم عربی به نام «خورشید درخشان»بازی کرد.

بعد از این فیلم به دلیل جریحه دار شدن احساسات مذهبی مسلمانان و مسیحیان مصر مجبور به ازدواج با هنرپیشه زن این فیلم یعنی فاتن حمامه شد. بعد از این ازدواج او نام اصلی خود را که «میشل دیمیتری شلهوب» بود را به عمر شریف که اسم مورد علاقه فاتن بود تغییر داد.

در سال 1962 شریف در نقش علی در فیلم لورنس عربستان بازی کرد.دیوید لین او را نه به خاطر بازی اش بلکه به این خاطر وارد فیلم کرد که چشمان قهوه ای داشت و برای بازی در نقش یک عرب مناسب بود. عمر در این فیلم بسیار خوش درخشید.

در سال 1965 فاتن و عمر از یکدیگر جدا شدند اما عمر همیشه و در همه جا گفت که فاتن بزرگترین عشق زندگی اش بود.

او بعد از یک قمار بزرگ مجبور شد خانه خود در پاریس را بفروشد.او به قمار به شدت معتاد شد به طوری که همه زندگی خود را در این راه گذاشت. به دلیل بدهی های زیادی که پیدا کرده بود مجبور شد در فیلم های نه چندان خوبی بازی کند.

او بسیار با استعداد بود و به شش زبان می توانست صحبت کند. او در فیلمهایش به زبان های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، عربی و یونانی صحبت می کرد.

او در سال 2003 بازهم در یک قمار مبلغ گزافی باخت و به حبس تعلیقی افتاد. یک بار هم در یونان به دلیل دعوا در یک رستوران دستگیر شد.

او همه مشکلات زندگی خود را ناشی از این می دانست که نتوانست یک زندگی خانوادگی برای خود درست کند.

او به شدت به سیگار معتاد شده بود و روزانه 100 سیگار می کشید تا اینکه دچار حمله قلبی شد. در سال 2003 در یک فیلم فرانسوی بازی کرد و برنده جایزه سزار(اسکار فرانسوی) شد اما طولی نکشید که دچار بیماری آلزایمر شد البته چندان شدید نبود به نحوی که خودش قبول نداشت که به این بیماری مبتلا شده است.

تیر خلاص بر عمر شریف زمانی زده شد که وقتی فاتن در سن 83 سالگی در گذشت و پسرش طارق خبر این ماجرا را به پدر داد. عمر در غم و اندوهی عمیق فرو رفت و بعد از چند روز از طارق پسرش پرسید فاتن کیست؟ او تنها چیزی را که به خاطر می آورد این است که روزی هنرپیشه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا