مشکل بیمه بازنشستگی سینماگران حل شد/ بهره‌برداری از ۱۰۰۰ سینما

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با اشاره به حل شدن مشکل بیمه بازنشستگی سینماگران ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت از ۱۰۰۰ سالن سینما بهره‌برداری شود.

ضیافت افطار سازمان سینمایی با سینماگران شب گذشته یکشنبه ۱۹ فروردین ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سینمایی و هنرمندان در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران با شوخی نسبت به اشتباه خواندن دعای سال تحویل در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر عنوان کرد اگر هنرمندان درخواست کنند امشب هم این دعا را برایشان می‌خواند.

وی در ادامه به چند نکته درباره سینمای ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: خدا را شکر سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی برای سینمای ایران بود و موفقیت‌های بزرگی برای سینما رقم خورد که چه بخواهیم و چه نخواهیم در تاریخ سینمای ایران ثبت شده است. احیای اقتصاد سینمای ایران؛ چه فیلم‌های کمدی را دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم باعث شد که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان امیدوارتر به سمت سینمای ایران برگردند، سینمایی که می‌رفت که با تنفس مصنوعی کارش به پایان برسد. امروز درباره سینمایی صحبت می‌کنیم که در زمینه میزان تولیدات و اشتغال و حوزه زیرساخت اتفاقات بزرگی را رقم زده است.

وی یادآور شد: ۱۳۰۰ میلیارد فروش و زدن رکورد مخاطبان در ۲۳ سال گذشته سینمای ایران این نوید را می‌دهد که در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم شاهد شکوفایی بهتری در عرصه مخاطب و احیای اقتصاد سینمای کشور باشیم که قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. مساله زیرساخت مسأله‌ای بود که در ۴۰ سال اخیر در برخی از سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود اما خوشبختانه فقط در سال گذشته ۱۱۰ سالن سینمایی در کشور افتتاح کردیم و در مجموع بالغ بر بیش از ۲۰۰ سال در این دوسال و نیم گذشته در کشور افتتاح شد که خودش انقلاب بزرگی در حوزه زیرساخت سینمای ایران است. چیزی که همیشه ما را رنج می‌داد. ان شاءالله با همه سختی‌هایی که وجود دارد با توجه به قولی که دادیم در پایان دولت بهره برداری ۱۰۰۰ سالن را در کشور خواهیم داشت که به نظرم اتفاق بزرگی است که به یادگار از این دولت و این دوره سازمان سینمایی باقی خواهد ماند. خوشبختانه در حوزه تولید فیلم کوتاه، مستند و سینمایی ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش تولید داشتیم و بالغ بر ۱۴ هزار اشتغال فقط از طریق سازمان سینمایی در عرصه کوتاه، بلند، پویانمایی و سینمای بلند ایجاد شد که این مساله نشان دهنده این است که دولت برای اشتغال هنرمندان برنامه جامع و کاملی داشته است.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در حوزه بین الملل نیز به جز جشنواره‌های گروه الف که به دلیل اتفاقات سال گذشته سینمای ایران در آنها حضور نداشت که البته این مساله هم در حال برطرف شدن است، می‌شود گفت که تعداد جوایز ما در جشنواره‌های مختلف سینمایی تقریباً ۱۰ درصد افزایش داشت. در شاخصه‌های کلی سینما چه در حوزه فروش چه مخاطب و زیرساخت وضعیت بهتری در دنیا پیدا کردیم و امیدوارم سینمای ایران بتواند در دوره ۴ ساله بعد با همین اعتبار به مقام ششم یا هفتم در جهان دست پیدا کند.

خزاعی با اشاره به اینکه بعد از یک سال پیگیری و جلسه با سازمان تأمین اجتماعی کشور دیشب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که مشکل بیمه بازنشستگی هنرمندان برطرف شده است، ادامه داد: این خبر بسیار خوبی برای هنرمندان سینما است و کسانی که تا دیروز دغدغه بازنشستگی داشتند می‌توانند در دو سه سال آخر بیمه خودشان را با مبلغ بالاتری رد کنند و با حقوق بالاتری بازنشسته شوند. این اتفاق آرزوی چندساله همه ما در خانواده سینما بود. ان شاءالله در دو هفته آینده توافقاتمان با سازمان تأمین اجتماعی عملی می‌شود.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به بسته معیشتی که در اختیار سینماگران قرار گرفته‌است، گفت: مساله دیگر بسته معیشتی بود که با همت و شناسایی دوستانمان در خانه سینما عملی شد و به عنوان عیدی عید فطر تقدیم دوستان و تا یکی دو روز دیگر برای همه واریز خواهد شد. این پنجمین بسته معیشتی است که از آغاز دولت برای سینماگران واریز می‌شود. امیدوارم آنقدر کسب و کار رونق داشته باشد که لازم نباشد ما تزریق بسته حمایتی داشته باشیم اما با شرایطی که در سینما هست باید حواسمان به قشر ضعیف‌تر باشد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا