پوراحمد: افتخار می‌کنم “اتوبوس شب” تنها فیلم جنگی بود که از جشنواره‌های خارجی جایزه گرفت

کیومرث پوراحمد در جلسه تحلیل و بررسی آثارش که چندی پیش در جشن فیلم یزد برگزار شد، از فیلم‌هایی که ساخته، بازیگرانی که با آنها کار کرده و سختی‌هایی که تا به امروز پشت سر گذاشته، گفت.

به گزارش هفت راه، بخش هایی از گفتگوی کیومرث پوراحمد با فیلم نت در ذیل آمده است:

🔹در فیلم «اتوبوس شب» خسرو شکیبایی تمام ۶۰ جلسه فیلمبرداری را حضور داشت و ۱۳ میلیون تومان گرفت و در مقابل آقای سوپراستاری که کلا ۲۰ جلسه هم حضور نداشت ۲۰ میلیون تومان دریافت کرد، چراکه برای او پول مهم بود و برای شکیبایی بهتر شدن نقش فیلم و سینما ارزش داشت.

🔹«اتوبوس شب» تنها فیلم جنگی بود که در جشنواره‌های خارجی حضور پیدا کرد و جایزه هم دریافت کرد و جزو افتخارات من است. دومین فیلم جنگی من «۵۰ قدم آخر» بود که به خاطر آن چنان بلایی سر من آوردند که حتی در کلمات نمی‌گنجد. ۱۸ دقیقه از فیلم را حذف کردند، یک سگ در فیلم بود که سگ را مخدوش کردند، پایان فیلم را عوض کردند و فیلم را نابود کردند و فیلمی که اکران شد و اکنون در شبکه نمایش خانگی وجود دارد، اصلا فیلم من نیست.

🔹فیلم «۵۰ قدم آخر» در مرحله راف کات بود، هنوز صداگذاری و اصلاح نور و رنگ نشده بود و موسیقی هم نداشت، یعنی حدود ۵۰-۶۰ درصد از مواردی که موجب تاثیرگذاری فیلم می‌شود انجام نشده بود که سرداری که شریک فیلم بود با همراهانش آمدند، فیلم را دیدند و گفت که این زیباترین، زلال‌ترین، انسانی‌ترین و بهترین فیلم دفاع مقدس است که تا به حال ساخته شده است.

🔹فیلم به جشنواره رفت و من در حال ورود به سالن بودم و هنوز فیلم شروع نشده بود که یک خبرگزاری خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه فیلم «۵۰ قدم آخر» با برخورد سرد و تمسخرآمیز منتقدان و اهالی رسانه روبه‌رو شد. قبل از نمایش فیلم خبر زده بودند و آدم‌هایشان را هم در سالن چیده بودند که کجا بخندند و کجا هو کنند. این برنامه‌ریزی انجام شده بود زیرا در پشت پرده یک سرداری با سردار دیگری دچار مشکل شده بودند و همه چیز سر فیلم من خراب شد و در همان کاخ جشنواره برخی دوستان دیدند همان سرداری که از فیلم تعریف و تمجید می‌کرد معاونش را به سینه دیوار چسبانده بود و می‌گفت تو مگر نمی‌دانستی که این فیلم را نباید به جشنواره بیاوری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا