راهکارهای قرآنی برای رونق کسب و کار در «مهمان‌نواز»

مخاطبان رادیو اقتصاد می‌توانند در برنامه «مهمان‌نواز» رادیو اقتصاد در لحظات افطار شنونده راهکارهای قرآنی برای رونق کسب و کار باشند.

مینا نیکانیک، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه افطار رادیو اقتصاد درباره یکی از تازه‌ترین برنامه‌های رادیویی این شبکه گفت: با توصیه‌های قرآنی برای محیط کسب و کار و تجارت در لحظات معنوی و عرفانی افطار از برنامه «مهمان‌نواز» رادیو اقتصاد همره شما روزه داران خواهیم بود.

وی با اشاره به بخش های متنوع این برنامه افزود: در بخشی از برنامه آیه قرآنی و ترجمه آن با توجه به موضوعات اقتصادی از جمله معاش و معیشت بشر، راه های کسب معیشت، رزق حلال و انواع رزق، راه های زیاد شدن رزق و روزی و برکت رزق، تعامل با بیگانگان و جایگاه آن در اقتصاد اسلامی، راهکارهای قرآنی برای رونق اقتصادی، دستگیری از قشر آسیب پذیر جامعه، اقتصاد پویا و رو به رشد و بالندگی و پیوند آن با تعلیمات اسلامی و توصیه‌های قرآنی و اهل بیتی احکام اقتصادی و روان شناسی و علم اقتصاد و رویکرد قرآنی آن ارایه می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه افطار رادیو اقتصاد با اشاره به بخش‌های دیگر برنامه «مهمان‌نواز» گفت: از دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به بخش «بارانی‌ام» اشاره کرد که ترکیبی از سخنرانی بزرگان مذهبی و آیات عظام همراه با تصنیف مرتبط با موضوع روز برنامه است. «گزارش در لباس خدمت» از دیگر بخش‌ها است که با لیلا علاقمند گزارش از مشاغل مختلف در لحظه افطار مانند آتش‌نشانان، کادر درمان و مغازه‌داران ارایه می‌شود. در بخش «داستانک» هم آیه اقتصادی برگرفته از داستان‌های گلستان سعدی و ادبیات فارسی ارایه خواهد شد. همچنین در آیتم «راه آسمان» بخش اذان‌گاهی همراه با سخنرانی، دعا، اذان تقدیم مخاطبان می‌شود.

وی یادآور شد: بخشی در برنامه «مهمان‌نواز» با عنوان «اهل ایمان» طراحی شده که سنت‌های اقوام ایرانی در ماه رمضان بیان می‌شود و احکام رمضان نیز تشریح و تبیین خواهد شد. علاوه بر این موارد، کارشناس مذهبی برنامه به تفسیر آیه مرتبط با موضوع برنامه می‌پردازد. در این بخش در خدمت حجت‌الاسلام واحدی، کارشناس حقوق اسلامی خواهیم بود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا