فیلم‌هایی که سال ۲۰۱۷ دیده شدند

سایت‌های معتبر سینمایی آی.ام.دی.بی (IMDB) و روتن توماتوس (rotten tomatoes) اقدام به انتشار لیست‌های مختلفی از فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰۱۷ کرده‌اند که در بین آنها نگاهی می‌اندازیم به یکی از این لیست‌ها به انتخاب کاربران سایت آی.ام.دی.بی.

سایت‌های مختلف سینمایی در آخرین ویکند یا همان آخر هفته سال ۲۰۱۷ اقدام به انتشار لیست‌های مختلفی کرده‌اند که با نظر کاربران، منتقدان… و حتی تعداد جستجوهای گوگل رتبه بندی شده‌اند. همه این لیست‌ها برترین فیلم های ۲۰۱۷ را از دیدگاه‌های مختلف برشمرده‌اند. به عنوان مثال در سایت معتبر سینمایی روتن توماتوس (rotten tomatoes) که رتبه بندی بر اساس نقدهای کاربران است نام فروشنده اصغر فرهادی را در لیست ۲۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ در کنار فیلم‌هایی مانند دانکرک (Dunkirk) و جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) می‌بینیم. لیست زیر برگرفته از سایت آی.ام.دی.بی (IMDB) و با توجه به رتبه‌های کاربران تشکیل شده است.

لوگان (Logan)

فیلم «لوگان» با بازی هیو جکمن (Hugh Jackman)، داستان یک ولوورین را روایت می‌کند که بعد از سال‌های طولانی درگیری و نبرد، خسته و فرسوده شده است و حالا به همراه پروفسور چارلز اکزیویر مخفیانه در تکزاس زندگی می‌کند تا اینکه مجبور می‌شوند از جان یک دختربچه جهش یافته‌ و مرموز مانند خودش محافظت کنند.
«لوگان» آخرین حضور جکمن در نقش ولوورین، این جهش‌یافته‌ی قدرتمند کم‌حرف و محبوب است. او نخستین بار در سال ۲۰۰۰ در اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های ایکس من یا مردان ایکس (X-Men) به کارگردانی برایان سینگر، نقش ولوورین را جلوی دوربین برد.

برو بیرون Get Out

فیلم «برو بیرون» داستان جوان سیاه‌پوستی با بازی دنیل کالویا است که برای تعطیلات در خانه خانواده دوستش مستقر می‌شود اما نمی‌داند آنچه که در اطرافش اتفاق می‌افتد واقعیت است یا زاده ذهن خودش. فیلم ترسناک برو بیرون به کارگردانی جوردن بیل ژانویه ۲۰۱۷ اکران خود را آغاز کرد.

جان ویک: فصل دوم (John Wick: Chapter۲)

فیلم «جان ویک: فصل دوم» داستان اجرای عدالت است، داستان قهرمانی گمنام با بازی کیانو ریوز (Keanu Charles Reeves) که مدتی اسلحه‌اش را کنار گذاشته و می‌خواهد با آرامش زندگی کند اما شخصی که یک‌بار جان او را نجات داده از او خواسته‌ای دارد.
فیلم اکشن John Wick: Chapter۲ در فوریه ۲۰۱۷اکران شد و فروش بالای هر دو قسمت آن در گیشه احتمال ساخت سومین قسمت را نیز بالا برده است.

او شب می‌آید (It Comes at Night)

«او شب می‌آید» فیلم دیگری در ژانر وحشت به کارگردانی تری ادوارد شالت، کارگردان ۲۸ ساله‌ی هالیوود است. جوئل اجرتون در این فیلم در نقش پل را ایفا می‌کند که به همراه خانواده‌اش ساکن خانه‌ای متروکه می‌شوند، خانه‌ی مرموز همه‌ی ساکنان قبلی‌اش را به جنون کشانده و اکنون نوبت به خانواده‌ تازه وارد رسیده است. این فیلم با نام «شب‌هنگام می‌آید» نیز شناخته شده است.

منچستر بای د سی Manchester by the Sea

«منچستر کنار دریا» فیلمی درام به کارگردانی کنت لونرگان است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و در کنار «لالالند» تحسین‌های زیادی را از طرف رسانه‌ها و مخاطبان سینما به همراه داشت.
قهرمان فیلم سرایداری با زندگی یکنواخت و معمولی است که متوجه بیماری برادرش و سپس مرگ او می‌شود و این امر مسئولیت‌های زیادی از جمله حمایت از برادرزاده‌اش را گردن او می‌اندازد.

جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها War for the Planet of the Ape

فیلم علمی–تخیلی آمریکایی «جنگ برای سیاره میمون‌ها» به کارگردانی مت ریوز سومین فیلم از مجموعه سیاره میمون‌ها است. ظهور سیاره میمون‌ها(Rise of the Planet of the Apes) در سال ۲۰۱۱ و طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn of the Planet of the Apes) در سال ۲۰۱۴ اکران شدند و هر سه فیلم از نظر تجاری بسیار موفق بودند.
در این قسمت باز هم نبرد‌ها و تعقیب و گریز‌های نفس‌گیر را به همراه جلوه‌های ویژه و فضا سازی‌های بی‌نظیر می‌بینیم. در این قسمت دوباره شاهد نبرد انسان‌ها و میمون‌ها برای حکمرانی بر زمین هستیم.
این فیلم در ژانویه ۲۰۱۷ اکران شد و توانست مدتی در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد.

سکوت (Silence)

فیلم «سکوت»، درامی تاریخی و آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی است که آن را بر مبنای رمانی به همین نام نوشته نویسنده ژاپنی، شوساکو انو، ساخته است و در آن با مبلغی مسیحی همراه می‌شویم که در قرن هفدهم و در دوران کاکوری کرشیتان (مسیحیان پنهان) به ژاپن فرستاده می‌شود و باید سختی‌های و مصائب زیادی را برای ترویج مسیحیت و پیدا کردن کشیش پیش از خودش تحمل کند.

کارگردان فیلم گرگ وال‌استریت (The Wolf of Wall Street) از سال ۱۹۹۱ تصمیم به ساخت این فلیم گرفته بود و در نهایت آن را با بازی اندرو گارفیلد، آدام درایور، لیام نیسون و چند بازیگر دیگر در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷ روانه سینماهای جهان کرد.

فیلم لگو بتمن The LEGO Batman

انیمیشن «لگو بتمن» به کارگردانی کریس مک کی ساخته شده و المان‌های ابرقهرمانی و اکشن زیادی نیز دارد. فیلم لگو بتمن محصول کمپانی برادران وارنر است و از صداپیشگان آن می‌توان به ویل آرنت، زک گالیفیاناکیس، مایکل سرا، رزاریو داوسون، رالف فاینس و ماریا کری اشاره کرد. انیمیشن The LEGO Batman فوریه ۲۰۱۷، در ایالات متحده به صورت سه‌بعدی و آی‌مکس اکران شد.

خام (Raw)

فیلم «خام» محصول کشورهای فرانسه و بلژیک و در ژانر ترسناک ساخته شده است. نویسنده و کارگردان این فیلم ژولیا دوکورنو است. اکران این فیلم ابتدا در جشنواره کن ۲۰۱۶ و سپس در ماه مارس در فرانسه تحسین منتقدان را به همراه داشت.
داستان فیلم خام در مدرسه‌ای شبانه روزی اتفاق می‌افتد، جایی که جاستین تازه وارد با خواهرش هم مدرسه‌ای می‌شود اما از زندگی شبانه دانش‌آموزان و خواهرش بی‌خبر است.

نگهبانان کهکشان بخش ۲(Guardians of the Galaxy Vol. ۲)

فیلم ابر قهرمانی «نگهبانان کهکشان بخش ۲» به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان بر اساس کتاب مصوری به همین نام محصول کمپانی مارول، ساخته شده است. این قسمت درواقع دنباله‌ای بر فیلم «نگهبانان کهکشان» است که سال ۲۰۱۴ اکران شد. در دومین قسمت نگهبانان کهکشان بازیگرانی چون کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، وین دیزل و بردلی کوپر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا