توضیح قوه‌قضاییه درباره حضور در جشنواره فیلم فجر

دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه گفت که این معاونت هیچ ارتباطی با کمیته داوران جشنواره فیلم فجر ندارد.

به گزارش هفت راه، دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این معاونت به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی درحوزه تولیدات سینمایی با همکاری کارگروهی متشکل از کارگردانان برجسته و تهیه‌کنندگان سینما از سال 1394 فیلمنامه‌هایی که برای مشاوره‌های حقوقی – قضایی مراجعه می‌کنند را با همکاری تیم کارشناسی مطالعه و بررسی کرده و مشاوره‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین در سه سال گذشته به صورت مستقل و بدون ورود به حوزه فعالیت جشنواره فیلم فجر با رصد فیلم‌های راه یافته به جشنواره، فیلم‌هایی را که با رویکرد پیشگیری ساخته شده‌اند شناسایی و با هدف تقویت رویکرد پیشگیری در تولیدات سینمایی از عوامل سازنده فیلم‌های منتخب، تقدیر و قدردانی می‌کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: داوران و اعضای کارگروه فنی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه هیچ ارتباطی با کمیته داوران جشنواره فیلم فجر ندارد و صرفاً فیلم‌های راه یافته  به جشنواره فیلم فجر را از نظر اثرگذاری درپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داوری خواهد کرد.

در پایان تصریح شده است: امسال معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای نخستین بار با گردآوری پرونده‌های قضایی از سراسر کشور قصد دارد سوژه‌ها و فیلمنامه‌های مناسب را در اختیار تهیه‌کنندگان قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا