حمایت آکادمی سمندریان از تولید تئاتر/ اجرای مستمر نمایشنامه‌خوانی

مدیر آکادمی سمندریان اعلام کرد در راستای حمایت از هنرجویان تئاتر این آکادمی از تولیدات هنرجویان جوان و همچنین حرفه‌ای تئاتر حمایت می‌کند.

کاوه سمندریان مدیر آکادمی سمندریان درباره فعالیت‌های این آکادمی در زمینه تولید و اجرای تئاتر، گفت: در حال حاضر نمایش «و دیگر سکوت» به کارگردانی رضا کشاورز که در خانه نمایش دا روی صحنه است، ماحصل یک دوره کارگاه تخصصی بدن در آکادمی سمندریان است که توسط رضا کشاورز برگزار شد. با سرپرستی کشاورز و با ایده‌های هنرجویان این دوره نمایش «و دیگر سکوت» شکل گرفت که به نوعی تولید دانشجویی آکادمی سمندریان است.

وی درباره حمایت آکادمی از تولیدات تئاتری، توضیح داد: در آکادمی سمندریان ۲ نوع حمایت از تولیدات تئاتری داریم. یک نوع کارهایی است که دانشجویان آکادمی زیرنظر استادان خود تولید و اجرا می‌کنند و نوع دیگر کارها تولیدات آکادمی با حضور هنرمندان حرفه‌ای نظیر نمایش «بیوگرافی یک بازی» بورژین عبدالرزاقی است که پیش از این با حضور بازیگرانی چون الیکا عبدالرزاقی، احمد ساعتچیان و رضا مولایی اجرا شد.

سمندریان یادآور شد: در زمان حیات پدرم حمید سمندریان، روند تولید تئاتر با حضور هنرجویان آکادمی وجود داشت ولی بعد از درگذشت او این روند به تعویق افتاد. برنامه ما این است که از کارهای هنرجویان آکادمی که استاندارد تئاتری لازم را داشته باشند برای اجرا حمایت کنیم. مانند نمایش «مرگ یزدگرد» از آثار بچه‌های آکادمی که در جشنواره تئاتر دانشجویی «هم‌آغاز» اجرا شد و به دنبال فراهم‌کردن شرایط برای اجرای عمومی آن هستیم.

مدیر آکادمی سمندریان در پایان تاکید کرد: به دنبال احیای سنت قدیمی آکادمی سمندریان مبنی بر برگزاری جلسات مداوم و مستمر نمایشنامه‌خوانی هستیم که برنامه‌ریزی‌های لازم در دست انجام است که در سال ۱۴۰۳ این جلسات را در سالن‌های مختلف برگزار کنیم.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا