تهران، خراسان رضوی و اصفهان پرفروش‌های سینما/ ۵۰۰ میلیارد تومان فقط در تهران

سینمای ایران در سال ۱۴۰۲؛

مدیرعامل سینماشهر اعلام کرد: تهران، خراسان رضوی و اصفهان سه استان پرفروش سینمای ایران و «پردیس کوروش»، «پردیس ایران‌مال» و «پردیس هنر شهرآفتاب» سه سینمای پرفروش در سال گذشته بودند.

مدیرعامل موسسه سینماشهر طی گزارشی تحلیلی از آمار فروش سینماهای ایران سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان را به ترتیب سه استان پرفروش سینمای ایران در سال گذشته خواند. او همچنین اعلام کرد که «پردیس کوروش»، «پردیس ایران‌مال» و «پردیس هنر شهرآفتاب» به ترتیب سه سینمای پرفروش ایران در سال گذشته بودند.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل این موسسه درباره آمار فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: سینمای ایران در سال گذشته بیش از هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان فروش داشت که از این میزان فروش، بیش از ۵۵۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان مربوط به تهران، بیش از ۱۴۹ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان مربوط به خراسان رضوی و بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان مربوط به استان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به دیگر استان‌های کشور، فارس البرز و مازندان را پرفروش ترین استان‌ها در رتبه‌های بعدی دانست و افزود: استان فارس با فروش بیش از ۸۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان، استان البرز با فروش بیش از ۷۰ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان و استان مازندران با فروش بیش از ۴۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان سه استان پرفروش دیگر به جز تهران هستند.

او ادامه داد: به ‌علاوه آذربایجان شرقی با فروش بیش از ۲۸ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان، استان قم با فروش بیش از ۲۱ میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان، گیلان با فروش بیش از ۲۰ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان و استان خوزستان با فروش بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان به ترتیب رتبه چهارم تا دهم فروش استانی سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص دادند.

تهران، خراسان رضوی و اصفهان پرفروش‌های سینما/ ۵۰۰ میلیاردتومان فقط در تهران

مدیرعامل موسسه سینماشهر درباره رتبه‌بندی سینماهای کشور در سال گذشته تشریح کرد: پردیس سینمایی «کوروش» و پردیس سینمایی «ایران‌مال» در تهران و پردیس سینمایی «هنرشهر آفتاب» شیراز سه پردیس سینمایی بودند که در سال گذشته بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

میرزاخانی افزود: به علاوه پردیس «آزادی» تهران، پردیس «هویزه» مشهد، پردیس «ساحل» اصفهان، پردیس «مگامال» تهران، پردیس «اکومال» کرج، پردیس «سیتی‌سنتر» اصفهان و پردیس «اطلس» مشهد نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم فروش به تفکیک سینما در سال گذشته را داشتند.

وی ادامه داد: ضریب اشغال سینما که عدد قابل بررسی برای سیاستگذاری‌ها تلقی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۲ درصد رسید. این در حالی است که این عدد برای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶ درصد بود.

میرزاخانی در پایان با ارائه گزارش تحلیلی جامع افزود: اعداد دقیق ضرایب اشغال به تفکیک استان‌ها و سینماها در گزارش ارائه‌شده آمده است. به ‌علاوه آمار ارائه شده بر مبنای بیننده هم وجود دارد و سینماداران و مخاطبان می‌توانند تعداد بیننده را برای هر سینما و استان به تفکیک ببینند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا