انتقادات صریح بازیگر سریال ده‌نمکی از پلتفرم‌ها؛ ماجرای یک «رستگاری»

بازیگر سریال «رستگاری» با انتقاد از وضعیت تولید محتوا در پلتفرم‌ها گفت:پلتفرم‌ها ما را به سمتی می‌برند که آنچه هستیم نباشیم. باید مراقب و هوشمند باشیم که بخش انسانیت ما کم رنگ نشود. خیلی از آثار پلتفرم‌های ما کپی است.
رضا توکلی درباره سریال «رستگاری» که شب‌های ماه رمضان از شبکه 2 روی آنتن می‌رود اظهار داشت: امروز نسل جدید در حال نابودی است و پرورش در مدارس اتفاق نمی‌افتد و فیلمسازی و سریال سازی ما نیز پرورش ندارد و در شان ما باید آثار اتفاق بیفتد. وی درباره فیلمنامه «رستگاری» تاکید کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم آن را پسندیدم. نقش پر از فراز و نشیب است و آدمی فرصت طلب را روایت می کند که در جامعه ما زیاد هستند. این افراد دنبال جزییات هستند و دنبال گذران و ایجاد شرایط بهتر هستند اما غافل از آنکه از منظر شرعی اشکالاتی وجود دارد. این بازیگر تلویزیون یادآور شد: من را بازیگر سریال آثار ماه رمضانی می دانند که ممکن است ماورایی یا غیر ماورایی باشد و معتقدم این برکت زندگی من است و در ماه رمضان سریال های ماورایی 90 درصد بازدید داشته اند. توکلی با اشاره به مسئله‌ای که سریال «رستگاری» مطرح می‌کند، یادآور شد: موضوع سریال بسیار مهم و استراتژیک است و چاه‌های آب، کشور ما را خشک کرده و دچار خشکسالی و فرونشست زمین شده‌ایم. «رستگاری» این مسئله را مطرح می کند و در ضمیر ناخوداگاه مخاطب این موضوع می‌ماند. وی ادامه داد: با یک سریالی بنام «رستگاری» حرف‌های مهمی زده می‌شود اما نگاه سلیقه‌ای به این سریال، آن را دچار چالش می‌کند. همه ما برای یک واحد مشترک برنامه می‌سازیم و آن واحد، مردم است.
این بازیگر تلویزیون و سینما تصریح کرد: سریال حرف دینی جذاب می زند و می خواهم نگاه های شخصی را درباره «رستگاری» کنار بگذارید. ما می توانیم صدها کتاب را فیلم کنیم و صدها سریال را از آثار ادبی استخراج کنیم. معتقدم باید بعد از این همه سال مراقبت کنیم و هرکسی که دم از دین زد الزاما انسان شریفی نیست. توکلی ادامه داد: فلسفه خواب حکمتی بزرگ دارد و مدیران و مسئولان باید برای آثار ماورایی بودجه‌های خوب ببینند. ما باید در این آثار حرف‌های جدیدی برای مخاطب بزنیم. همه برای دنیای بعد از مرگ کنجکاویم و آنچه بشر نمی تواند بدست بیاورد دوست دارد در تصویر ببیند.
وی با دفاع از «رستگاری» گفت: سریالی ساخته شده که اعلام می‌کند بعد از مرگ هم درگیر اعمال هستیم و طبق قرآن شما نسبت به حق یتیم و حق‌الناس مسئولید. توکلی درباره استقبال از آثار قصه‌گو یادآور شد: پلتفرم‌ها ما را به سمتی می‌برند که آنچه هستیم نباشیم. باید مراقبت و هوشمند باشیم و بخش انسانیت ما کم رنگ می‌شود. خیلی از آثار پلتفرم‌های ما کپی است. جوانان ما باید آگاه باشند و رسانه از طریق سریال و تولید فیلم باید این آگاهی را ایجاد کند. وی افزود: مسئله من پرورشی است آموزش و پرورش ما برای نسل جدید چه کرده است؟ چه بخشی از پرورش را داشتیم؟ برای ساخت اثر کودک و نوجوان دچار بوروکراسی اداری می‌شویم.
این بازیگر با بیان اینکه ده نمکی کارگردانی باهوش است ادامه داد: کارگردان باید مقتدر باشد. کارگردانی داشتیم که در مواجهه با بازیگر سرشناس خود را گم می‌کرد. ده نمکی باهوش و شریف است و او باید شرایط خوبی را برای کارگردانی داشته باشد. همیشه برای کارگردان کار احترام ویژه‌ای قائل هستم و همه کارگردانانی که با آنان کار کردم به این مسئله صحه می‌گذارند. وظایف خود را انجام دادم و مثل یک موم در اختیار کارگردان بودم. بابت نقشم در «رستگاری» متشکرم و معتقدم ده نمکی نیاز به تبلیغ ندارد. توکلی گفت: این پروژه برای من لذتبخش بود و خاطرات خوبی از کار با ده‌نمکی دارم. او حرمت بازیگر را حفظ می‌کند. «رستگاری» در نگاه مردم اثر خوبی از آب درآمده و مردم باهوش هستند و می دانند چه اثری را به تماشا بنشینند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا