عجایب داوری‌های جشنواره سی و پنجم فیلم فجر

داوری های این دوره جشنواره فیلم فجر تعجب اهالی رسانه و سینما را برانگیخت.

وقتی داوران به فیلم های خودشان جایزه و فرزندانشان را نامزد می کنند

همه چیز از داوری بخش مواد تبلیغی جشنواره سی و پنجم آغاز شد. جایی که داوران در تعجب همگان به مواد تبلیغی فیلم های خودشان جایزه دادند! همچنین در بخش پوستر کسی جایزه گرفت که در دبیرخانه جشنواره و کاتالوگ و کتاب جشنواره در حال فعالیت بود. این روند تا جایزه عکس هم ادامه پیدا کرد و یکی از اعضای هیئت داوران دخترش را نامزد دریافت جایزه کرده. با اینکه این عکاس، هنرمند بسیار معتبر و قابلی است. اما در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی افتد و مسئولیت این اشتباهات برعهده دبیر جشنواره به علت بی تدبیری در انتخاب داوران است.

دو نامزد جلوه های بصری و میدانی اصلا چنین بخشی در فیلمشان ندارند!

اگر از مسایل صنفی و برخی اعتراضات که نسبت به نامزدهای بخش جلوه های بصری صورت گرفته بگذریم، دو فیلم نامزد در بخش جلوه های بصری و میدانی اصلا چنین چیزی را در تیتراژ و فیلم شان ندارند. فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان جلوه های ویژه میدانی ندارد و نامزد شده و فیلم «گشت۲» سعید سهیلی هم در حالی که جلوه های ویژه بصری ندارد در این بخش نامزد دریافت جایزه شده است

نامزدی موسیقی برای فیلم بدون موسیقی!

این نکته ای بود که به شوخی شب گذشته اهالی رسانه تبدیل شده بود. فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» در حالی نامزد دریافت جایزه موسیقی شده که اصلا موسیقی متن ندارد! اتفاقی که تعجب کارگردان فیلم را هم به همراه داشته. آیا هیئت داوران موسیقی تیتراژ این فیلم را نامزد کرده اند یا در هنگام اکران فیلم موسیقی ای شنیده اند که بقیه تماشاگران موفق به شنیدنش نشده اند؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا