فهرست ۹ نامزد اسکار فیلم‌های خارجی

آکادمی اسکار فهرست 9 فیلم راه یافته به اسکار فیلم غیرانگلیسی را منتشر کرد و فروشنده در این فهرست قرار دارد.

به گزارش  فارس، به نقل از ورایتی، آکادمی اسکار فهرست 9 فیلمی را که در بخش فیلم‌های خارجی نامزد دریافت اسکار شدند را اعلام کرد. فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به همراه فیلم‌هایی از کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، دانمارک، روسیه، سوئد، سوئیس و نروژ در این لیست قرار دارند.

«تونی ادرمن» به کارگردانی «مارن اِده» نماینده سینمای آلمان، «تانا» به کارگردانی «بنتلی دین» و «مارتین باتلر» از استرالیا، «این تنها پایان جهان است» ساخته «زاویه دولان» از کانادا، «سرزمین مین» ساخته «مارتین زاندولیت» به نمایندگی از سینمای دانمارک، «انتخاب پادشاه» ساخته «اریک پوپه» از نروژ، فیلم «بهشت» به کارگردانی «آندری کونچالوفسکی» از روسیه، «مردی به نام اُو» ساخته «هانس هولم» از سوئد و انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدو» ساخته «کلود باراس» از سینمای سوئیس، هشت فیلم دیگر این فهرست هستند.

نکته عجیب و حائز اهمیت، عدم وجود دو فیلم مهم در میان نامزدهای فیلم خارجی زبان است. دو فیلمی که ازقضا در داستانشان نقاط مشترکی هم با «فروشنده» دارند. «او» (Elle) ساخته پل ورهوفن کارگردان هلندی و «خولیتا» ساخته پدرو آلمودوار دو فیلمی هستند که در این لیست دیده نشده‌اند.

پنجم بهمن ماه، نامزدهای نهایی اسکار 2017 اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا