ابوالقاسم طالبی: یک جریان مشکوک مانع از فعالیت کارگردانان در حوزه استراتژیک و تاریخ می‌شود

به گزارش هفت راه، ابولقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در غرفه تسنیم در نشست پرسش و پاسخ خود گفت: ساخت فیلم «یتیم‌خانه ایران» حدود پنج سال به طول انجامید که از این مدت زمان حدود هفت ماه فیلمبرداری این فیلم به طول انجامید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این میزان زمان کمی طولانی نیست برای ساخت یک فیلم، بیان کرد: درست می‌گویید این مدت پروسه‌ای طولانی برای ساخت یک فیلم است، اما فیلم «یتیم‌خانه ایران» به‌علت نبودن هیچ اطلاعاتی را جع به قحطی ایران، این پروسه کمی بیش از حد معمول به طول انجامید.

این کارگردان سینما در پاسخ به این سؤال که “فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به نظر می‌رسد که می‌توانست حتی به سریالی چندین قسمتی ساخته و نمایش درآید شما خودتان چقدر به این موضوع قائل هستید؟”، تصریح کرد: بسیاری از افراد این موضوع را به من گفته‌اند، اما من بشخصه متعقد بودم که «یتیم‌خانه ایران» باید در قالب یک اثر سینمایی ساخته شود، چرا که معتقد بودم قالب این فیلم قالبی سینمایی است. بسیار هم به‌خاطر این موضوع سختی کشیده‌ام چرا که پرداختن به چنین موضوع مهمی زمان بسیاری را می‌طلبد و این مقدار زمان در سینما وجود ندارد.

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» با اشاره به وجود کارگردانهای متعهد در سینمای ایران خاطرنشان کرد: ما کارگردان خوب و دیندار در ایران زیاد داریم ولی جریانی در کشور هست که اجازه نمی‌دهد هر کسی به تولید فیلم استراتژیک و تاریخی بپردازد و برای افرادی که بخواهند از این گونه فیلمها تولید کنند ایجاد مشکل می‌کند.

وی در مورد فیلم «یتیم‌خانه ایران» تصریح کرد: سرمایه‌گذار این فیلم مؤسسه روایت فتح بوده و موضوع این فیلم در رابطه با فساد رجال سیاسی و اقتصادی کشور است که اگر به این فسادها رسیدگی نشود کشور دچار چه عواقب خطرناکی خواهد شد.

کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» در مورد چرایی فروش کم این فیلم گفت: متأسفانه در زمان اکران عمومی فیلم مدیر پخش فیلم به خارج سفر کرد و این امر باعث شد که فیلم در هفته‌های ابتدایی اکران با فروش خوبی روبه‌رو نشود.

طالبی در مورد اهمیت نشر این برهه از تاریخ ایران یادآور شد: ما به‌نوبه خود در جهت انتشار و آشنایی مردم ایران با این برهه تاریخی قدم برداشتیم ولی باید دقت داشت این تازه شروع کار است و این سوژه می‌تواند ذهنیت ساخت سریال و فیلمهای سینمایی بیشتری باشد.

وی ادامه داد: ادامه جریان آشنایی با این برهه تاریخی باید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شکل بگیرد و اگر این مهم صورت نگرفت دلیلش را باید در نفوذ دوستان انگلیسی جویا شد.

کارگردان سینما و تلویزیون در مورد تلخ‌ترین سکانس فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» از دید خود افزود: تلخ‌ترین سکانس فیلم جایی بود که پرستار با اضطراب مشغول مداوای قحطی‌زدگان ایرانی است ولی به‌دلیل کمبود و قطحی یک به یک این مردم از دست می‌روند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا