روایت سختی‌های بازیگری نوجوان از زبان نقش اصلی باغ کیانوش

امیرحسین بیات بازیگری که در ۱۳ سالگی در ۳ فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، «کاپیتان» ساخته محمد حمزه‌ای و باغ کیانوش بازی کرده است از چالش‌های بازیگری در نوجوانی می‌گوید.
امیرحسین بیات بازیگر نوجوان و نقش اصلی فیلم «باغ کیانوش» است که به نوعی با این فیلم معرفی شد. او اگرچه پیش از این دو سینمایی دیگر هم بازی کرده است اما در این فیلم بازی او بیشتر در معرض دید مخاطب قرار گرفت. امیرحسین بیات 13 سال دارد و «باغ کیانوش» سومین فیلم اوست. او پیش از این در «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای به ایفای نقش پرداخت و حالا «باغ کیانوش» جدیدترین اثری است که این بازیگر نوجوان در آن در کنار جمعی از کودکان و نوجوانان دیده شد.

«باغ کیانوش» فیلمی به کارگردانی رضا کشاورزحداد و تهیه کنندگی محمد جواد موحد است که قصه آن اقتباسی از دهه 60 دارد. این فیلم با محور نوجوانان ساخته شده است و رگه هایی فانتزی دارد. امیرحسین بیات درباره این فیلم و تفاوت آن با «کاپیتان» که در آنجا هم نقش اصلی فیلم را به عهده داشت توضیح داد: «باغ کیانوش» تفاوت زیادی با «کاپیتان» داشت ما برای این فیلم چند لوکیشن در شهرهای مختلف از جمله تهران و همدان داشتیم و در مناطق مختلفی مثل خجیر فیلمبرداری داشتیم درحالیکه «کاپیتان» لوکیشن ثابت بود. وی درباره نحوه ساخت فیلم و کار با کارگردان نیز بیان کرد: «باغ کیانوش» خیلی کار سختی بود. اقای کشاورز کارگردان فیلم روی جزییات حساس و سختگیر بود روند خود کار هم بیشتر طول کشید.بیات درباره تجربه همکاری با این کارگردان و نکاتی که آموخته است گفت: آقای کشاورز روی اکت ها و بازی ها خیلی حساس بود. برداشت ها در اوایل فیلمبرداری برای بازی من گاهی به هفت یا هشت بار هم می رسید چون اکت هایی که کارگردان می خواست انجام نمی شد اما بعد به چهار بار رسید.

درکل تجربه خیلی خوبی بود و اقای کشاورز یاد داد که همیشه به فکر بازی و حس باشیم. بازیگر نوجوان «باغ کیانوش» درباره سختی های کار و اتفاقاتی که برایش در طول فیلم رخ داده است، بیان کرد: یک بار از اسب به زمین افتادم و چالش های این چنینی هم داشتیم. این نوجوان درباره آموزش های بازیگری و اینکه چطور وارد فضای سینما شده است توضیح داد: من کلاس بازیگری نرفته بودم. یک روز من و دوستانم در خیابان فوتبال بازی می کردیم که حمیدرضا بیدگل دستیار کارگردان ما را دید و گفت برای یک سینمایی می خواهد از ما تست بگیرد. من هم رفتم و تست دادم او هم به نوعی اوکی داد و برای فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس انتخاب شدم. بیات که در ماه های اخیر درگیر فیلم «باغ کیانوش» بوده است درباره مدرسه و تحصیلات خود و اینکه چطور اینها را مدیریت کرده است توضیح داد: درسم خوب است ولی امسال درگیر فیلمبرداری بودم بنابراین معلم خصوصی گرفتم و ترم پیش مدرسه نرفتم. از ترم دیگر به مدرسه می روم.

وی در ادامه با اشاره به بازیگرانی که در این فیلم کمکش کرده اند بیان کرد: شهرام حقیقت دوست خیلی کمکم کرد تا بتوانم خوب بازی کنم. در دیالوگ گفتن ها خیلی کمک می کرد. دیالوگی داشتم که خیلی طولانی بود باید کنارش می نشستم و دیالوگ می گفتم و او به من کمک می کرد که چطور بتوانم همه اینها را با آرامش و به درستی بگویم. مثلا می گفت این قسمت را باید مکث کنی یا این آن قسمت را چطور باید بگی. درنهایت خیلی کمکم می کرد. او را عمو شهرام صدا می زدیم و تقریبا به همه ما کمک می کرد.

بیات درباره اینکه چقدر این فیلم می‌تواند مورد علاقه همسن و سالان خودش باشد یاداور شد: از آنجایی که قصه مرتبط با سن و سال خود ماست دوستان خودم هم دوست د ارند. به نظرم اینکه بین دو تا پسر دعوایی وجود دارد و بعد دو نفری متحد می شوند تا یکی دیگر را به دام بیندازند خودش چالش جالب و جذابی است و مخطب همسن مرا جذب می کند. وی درباره اینکه از ابتدا برای نقش علی انتخاب شده بود یا خیر بیان کرد: ابتدا برای نقش سینا تست دادم ولی بعد تصمیم گیری شد که نقش علی را بازی کنم. بازیگر «ملاقات خصوصی» و «کاپیتان» درباره بازیگر مورد علاقه خود در سینمای ایران و علاقه‌اش به فیلم توضیح داد: فیلم دیدن را خیلی دوست دارم و اکثرا شب ها فیلم می بینم. در سینمای ایران هم هوتن شکیبا بازیگر مورد علاقه ام است که در فیلم «ملاقات خصوصی» سکانس هایی هم با او داشتم.فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورزحداد و تهیه کنندگی محمدجواد ساخته شده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا