نتیجه ترویج «سینمای مردمی» به جای حمایت از سینمای محفلی «هنر و تجربه»: یک فیلم چینی در صدر پرفروش‌های سینمای جهان

مجله فرهنگی «هفت‌راه»- گروه سینما: جدی گرفتن، تبلیغ و ترویج و حمایت از سینمای عامه‌پسند مبتنی بر فرهنگی بومی و ملی، به جای الگوگیری از سینمای ورشکسته‌ی اروپا و حمایت از سینمای بی‌مخاطب «هنر و تجربه» با بودجه‌های دولتی، سینمای چین را به معدود سینماهایی تبدیل کرده است که گاها قابلیت رقابت با اثار هالیوودی را در جذب مخاطب بین‌المللی دارند.

box_office_weekend_3202008-12-22-1229966765_20110417092737

در همین زمینه، در هفته گذشته فانتزی حماسی «شکار هیولا» با پیشی گرفتن از انیمیشن «مینیون‌ها» عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای جهان در گیشه بین‌المللی را از آن خود کرد.

فیلم چینی زبان «شکار هیولا» با ثبت فروش 72 میلیون دلاری از معدود هفته‌هایی را رقم زد که یک فیلم هالیوودی صدرنشین گیشه جهانی نبود و توانست از حیث فروش انیمیشن «مینیون‌ها» و فیلم جدید «مرد مورچه‌ای» را کنار بزند.

«مینیون‌ها» که قسمت جدید از سری انیمیشن‌های «من نفرت انگیز» است، در هفته‌ای که گذشت توانست فروش 66 میلیون دلاری را در 56 بازار بین‌المللی رقم بزند تا مجموع فروش خارجی خود را به بیش از 409 میلیون دلار ارتقا دهد.

فیلم هیجانی و علمی تخیلی «دنیای ژوراسیک» محصول کمپانی یونیورسال نیز میزان فروش خارجی خود را از مرز 900 میلیون دلار عبور داد تا با پیشی گرفتن از فروش 895 میلیون دلاری «انتقام جویان»، به مکان ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در گیشه بین‌المللی صعود کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا