خاطره یک‌ شاعر از دیدار با رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محمدزمانی با بیان خاطره‌ای از دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب، به تأکید ایشان بر سرودن در حوزه شعر حکمی اشاره کرد.

وی ادامه داد: یادم است چند سال پیش یکی از مداحان کشور شعری از من خوانده بود که در آن شعر من با توجه به شرایط بدی که رژیم اشغالگر قدس برای غزه ایجاد کرده بود، به این موضوع توجه و بحث جنایات جنگی غزه را مطرح کرده بودم. زمان کوتاهی بعد از اینکه آن شعر توسط یکی از مداحان خوانده شد، ما ضمن دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب خدمت ایشان رسیدیم.

حجت‌الاسلام محمدزمانی افزود: در آن دیدار ایشان به من فرمودند، درست است که مسئله غزه بسیار مهم است و این خیلی خوب است که شاعران در این زمینه موضع‌گیری می‌کنند و نسبت به اتفاقات جهان اسلام واکنش نشان می‌دهند، اما این واکنش‌ها نباید باعث شود آنها به اشعار حکمی و اخلاقی و اشعاری که محور آنها خداپرستی و تعبد است، بی‌توجهی کنند.

به گفته این شاعر آیینی، مقام معظم رهبری ضمن تشویق و ترغیب شاعرانی که به موضوعاتی مانند جنگ غزه می‌پردازند، تأکید دارند که نباید اتفاقات این‌چنینی را از موضوعات کلان دیگر جدا کرد. ضمن پرداخت به این موضوعات باید به توحید، حکمت الهی و رویکردهای اخلاقی در شعر توجه نشان داد و آن مباحث را در راستای این امور مهم مطرح کرد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به ما فرمودند یکی از مهمترین مسائل، عبودیت مردم است؛ اینکه بدانند عبد خداوند هستند و باید در برابر خدا بندگی کنند. شاعران نباید فکر کنند اینها موضوعات روشن و واضحی است که نیاز به پرداخت شاعرانه ندارد؛ بلکه اتفاقا باید با نگاه خلاقانه همواره به این موضوعات بپردازند و راه‌های درست هنری را برای تذکر مردم به این امور مهم پیدا کنند.

حجت‌الاسلام محمدزمانی در پایان افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که یکی از نیازهای مهم جامعه ما این است که مردم خداوند را به حق، پرستش کنند و توحید به جان آنها بنشیند تا خداپرستی و زندگی متعبدانه در زندگی آن‌ها تأثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا