رپورتاژ آگهی خبرگزاری سازمان تبلیغات اسلامی برای یک کتاب اروتیک و ضد انقلاب بدون مجوز!/ وقتی خبرگزاری مهر کتاب یک انتشارات مسئله‌دار خارج از کشور را تبلیغ می‌کند

مجله فرهنگی هفت راه – گروه کتاب: تبلیغ یک کتاب جنسیِ بدون مجوز از یک انتشارات خارج از کشور که به انتشار کتابهای سکسی معروف است در آستانه ماه مبارک رمضان آن هم در خبرگزاری زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی، شاید یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی باشد که می‌توان در فضای رسانه‌ای کشور انتظارش را داشت.

به گزارش هفت‌راه، خبرگزاری “مهر” از روز سه شنبه 26 خرداد خبری را روی خروجی خود قرار داد که تبلیغ چنین کتابی بود. این خبرگزاری در صفحه‌ی فرهنگ و کتاب خود کتابی را با عنوان “وارونگی” تبلیغ کرد. این اثر را به‌تازگی انتشارات معارض “ناکجا” در پاریس از “ری‌را عباسی” به چاپ رسانده است.

وی در این کتاب، انقلاب اسلامی و مسئولان نظام را با لفظ «لاشخور» عنوان می‌کند. در صفحه‌ی 53 آمده است: «هی هی محمدرضا‌شاه، نور به قبر غریبت بباره. کجایی ببینی یه عده لاشخور دور و برمون چه دم و دستگاهی به هم‌زدن؟» همچنین در صفحه‌ی 54 کتاب احکام الهی را مورد تمسخر قرار می‌دهد: «استغفرا… تا حالا شنیدی بگن سرخاب ماتیک حرومه؟ هر چی که حروم باشه، این یکی هنوز فتواش نیومده. آخه چیزی که سرخیش مباحه، چیزی که سرخیش عین عناب و سه‌پستون، دل آدم رو می‌بره، چرا حرومش کنند؟»

Untitled

 

عباسی در این کتاب به شرح احوالات یک زن به نام کتایون پرداخته؛ مطالب کتاب بر پایه‌ی سکس و خیانت مردهای ایران به زن‌ها نگاشته شده. انتشارات معارض “ناکجا” و برخی همراهان داخلی آن سعی در بزرگ‌نمایی نویسندگان مسئله‌دار و شبه‌روشن‌فکر دارند. هدف اصلی این ناشر در ابتدای کار انتشار آثاری بود که در ایران لغو مجوز شده بودند یا کلا مجوز انتشار نداشتند. این انتشارات در ماه های اخیر کتاب شعری از سپیده جدیری رو که کاملا درباره مسائل جنسی و … بود به صورت رایگان برای افراد داخل ایران ایمیل می‌نمود. این انتشارات در کارنامه خود انتشار کتاب مصوری درباره هم‌جنس‌بازی را هم دارد!

“مهر” یک خبرگزاری رسمی در ایران محسوب می‌شود که با بودجه‌ی سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت میشود. بسیاری از رسانه‌های متعلق به نظام که وظیفه‌ی نشر و تحلیل و ترویج بایسته‌های انقلاب اسلامی را برعهده دارند، از ضعف در بدنه‌ی نیروی انسانی خود رنج می‌برند و بسیاری از خبرنگاران این رسانه‌ها وابستگی آشکاری با جریان‌های تجدیدنظرطلب و حتی معارض دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا