همه چیز درباره فیلم‌های ماه رمضان

امسال برخلاف سالهای گذشته سینماها در ماه مبارک رمضان با ارایه 4 فیلم سینمایی جدید و ارایه تخفیف بلیت 25 درصدی رونق بهتری خواهند داشت.
به گزارش فارس، ماه مبارک رمضان امسال بر خلاف سالهای گذشته پررونق است زیرا تقاضای اکران فیلم در این ماه افزایش داشته و تسهیلاتی هم که شورای صنفی نمایش برای اکران فیلم‌ها در این مقطع زمانی در نظر گرفته است باعث شده تا صاحبان آثار علاقمند به اکران فیلم هایشان در این ماه باشند. طبق اعلام شورای صنفی نمایش اکران فیلم در سه هفته ماه رمضان جزو هفته های اکران به شمار نمی‌آید و قرارداد اکران فیلم از عیدفطر محاسبه می‌شود. همچنین سه هفته اکران در ماه رمضان جزو کف فروش فیلم قرار نمی‌گیرد و کف فروش هم از عید فطر در نظر گرفته می شود.

با این سیاست تشویقی چهار فیلم علاقمندی خود را به اکران در ماه مبارک رمضان اعلام کردند با این اوصاف که سینماها نیز می توانند در اکران ویژه ماه مبارک رمضان امکان نمایش فیلم را داشته باشند. مهمترین نکته درباره اکران ماه مبارک رمضان کاهش 25 درصدی قیمت بلیت های سینماها است که در تهران سینماهای مدرن و ممتاز 2 هزار تومان و سینماهای درجه یک هزار تومان در بلیط هایشان به مخاطبان تخفیف قائل خواهند شد.

البته طرح اکران ماه رمضان در سراسر کشور اجرا می‌شود و تمامی سینماها که آمادگی لازم را داشته باشند می‌توانند پس از اذان مغرب تا دو ساعت مانده به اذان صبح میزبان مخاطبان سینماها باشند و طبق اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش هیچ سینمایی حتی در صورت حضور مخاطب نمی‌تواند در زمان اذان مغرب و دو ساعت مانده به اذان صبح پذیرای مخاطبان باشد.

«گینس» اولین ساخته بلند سینمایی محسن تنابنده فیلمی که قرار بود در اکران دوم نوروز جای گیرد در اکران ماه مبارک رمضان قرار گرفت و از این سیاست تشویقی بهره خواهد بود. این فیلم که ین فیلم که فضای کمدی و مفرحی دارد  درمحله‌های مختلف تهران از جمله ایوانک، دلیجان، احمدآباد مستوفی، نیاوران و… فیلمبرداری شد

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فردین: گینس سیخی چنده؟! پول کجاست اینو بگو؟ غنچه: خاک بر سرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره… میدونی کیا اسمشون تو گینسه… علی دایی… رضا زاده… جنیفر لوپز”

فیلم سینمایی «گینس» نخستین ساخته محسن تنابنده است که بازیگرانی چون رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده در آن ایفای نقش می پردازند.این فیلم از 3 تیرماه در گروه سینمایی ماندانا روی پرده می رود.

فیلم سینمایی «عصر یخبندان» نیز از دیگر فیلم‌هایی است که تقاضای اکران در ماه مبارک رمضان را ارایه داده است و قرار است از 3 تیرماه در گروه سینمایی استقلال به نمایش درآید. این فیلم که یکی از فیلم های مورد توجه مخاطب در جشنواره فیلم فجر بود. «عصر یخبندان» مضمونی اجتماعی دارد که دومین همکاری مصطفی کیایی با منصور لشکری قوچانی تهیه‌کننده اثر بعد از فیلم «خط ویژه» است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در «عصر یخبندان» خارپشت ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند، خارپشت ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند.

«عصر یخبندان» چهارمین فیلم مصطفی کیایی بعد از فیلم های «بعد از ظهر سگی سگی»، «ضدگلوله» و «خط ویژه» محسوب می‌شود و در این فیلم بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی به ایفای نقش می پردازند.

«یاسین» یکی از فیلم های است که با موضوع  و محتوای قرآنی برای اکران ماه رمضان در نظر گرفته شده است و از امروز چهارشنبه (27 خردادماه) اکران شده است . این فیلم به سرگروهی اریکه ایرانیان تاکنون در سینماهای ماندانا، شاهد، اریکه ایرانیان، کوروش، زندگی، سپیده ، فلسطین  به نمایش درآمده است و در روزهای آتی تعداد سینماهای آن افزایش خواهد یافت.

در این فیلم که در گونه اجتماعی قرار می گیرد حمید فرخ‌نژاد، پریوش نظریه، یوسف مرادیان، آزاده شمس، رضا توکلی،حسین سلیمانی، طوفان مهردادیان، احمد مهیاری، رخساره شجاع‌الدین، جعفر کرمی به ایفای نقش می پردازند.

فیلم داستان پدری را روایت می کند  که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است سعی در رانت خواری و بهره‌برداری‌های مادی و معنوی به نفع خودش دارد که در این بین اتفاقی می‌افتد و مسیر پدر عوض می‌شود..

فیلم سینمایی «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» (کمال تبریزی) در گروه زندگی از تاریخ 3 تیرماه اکران می شود این فیلم با عنوان پیشین «پاداش» به دلیل محتوای فیلم اجازه اکران نداشت که با تغییر در محتوا و فیلمبرداری مجدد برخی از صحنه های فیلم امکان اکران یافت.

فیلم داستان یکی از مدیران ارشد به صورت کاملا اتفاقی به سفر حج می‌رود و در این سفر اتفاقاتی برایش می‌افتد که ظاهرش خوشایند نیست، اما همه این اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پیدا کند.»

حسن معجونی نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و در این فیلم آتیلا پسیانی نیز حضور دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا