رونمايي از اولين تاثيرات حذف شهاب مرادي/ شهرداري تهران: «قصه‌ها» آن قدر سیاه نیست که بخواهیم جلوی اکرانش را بگیریم!

مجله فرهنگي هفت راه – گروه سينما: همان روزي كه حجت‌الاسلام شهاب مرادي به طور ناگهاني از رياست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بركنار شد، خيلي‌ها فهميدند كه ايستادگي او در برابر رويه سابق اين سازمان و رويكرد «ضدانقلاب پرور» كه شهرداري تهران در زمينه فرهنگي، سابقه طولاني در آن دارد، پس از بركناري او مجددا فعال خواهد شد.

به گزارش هفت راه، شهاب مرادي اگرچه در دوران كوتاه مسئوليت خود نتوانست اين سازمان را به جايگاه صحيح و مناسب خود برساند اما حداقل كاري كه انجام داد، جلوگيري از فعاليت‌هاي ضدفرهنگي در آن بود. مرادي جلوي حمايت از فيلم‌هايي مثل «درباره الی» و «بوسیدن روی ماه» و «خیابان‌های آرام» با پول بيت‌المال را گرفت و به جاي كمك به تئاترهاي ضداسلامي مانند «روز حسين»، از تئاترهاي انقلابي و ديني نظير «شبي در كهكشان» حمايت كرد.

اما حالا كه ديگر شهاب مرادي نيست، خيلي راحت مي‌توان يكي از سياه‌ترين فيلم‌هاي حامي فتنه را با اين استدلال كه «ما برای خانم بنی اعتماد به عنوان یک فیلمساز پیشکسوت احترام زیادی قائلیم»، در سينماهاي شهرداري تهران اكران كرد.

سیدعلی احمدی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفتکو با خبرنگار «نسیم» اظهار کرد: برخی دوستان مطلع نیستند؛ فیلم قصه‌ها در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی ملت که یکی از پردیس‌های شهرداری تهران می‌باشد، اکران شده است و به نظرم اکران یک فیلم به معنای حمایت از آن نیست. حمایت از یک فیلم آن چیزی است که درباره فیلم‌هایی مانند چ، شیار ۱۴۳ و روباه توسط سازمان فرهنگی و هنری انجام شد.

وی افزود: مؤسسه تصویر شهر مجموعه‌ای تعاملی است و با همه اقشار، گروه‌ها، سلیقه‌ها و مدیران سینمایی همکاری نزدیکی دارد. نمونه بارز آن برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت بوده است.

IMG15161893

احمدی در ادامه با بیان اینکه اشکالات را یک شبه نمی‌توانیم برطرف کنیم بلکه در یک روش تعاملی باید عمل کنیم، اظهار داشت: ما نباید در سینما دعوا راه بندازیم. تصمیمی به درست یا غلط در ارشاد گرفته می‌شود، و باید به آن احترام بگذاریم، چراکه قانون، صدور پروانه نمایش را در اختیار این وزارتخانه قرار داده است. بار‌ها پیش آمده فیلم‌هایی که منافی ارزش‌ها بودند، در سینماهای شهرداری اکران نشده‌اند و کارنامه شهرداری تهران در دفاع از فیلم‌های ارزشی کارنامه مثبتی است. علقه سازمان فرهنگی هنری، جناب آقای دکتر صلاحی و شهردار ارجمند تهران جناب آقای دکتر قالیباف به سینمای ارزشمدار بر هیچ منصفی پوشیده نیست.

وی افزود: ما برای خانم بنی اعتماد به عنوان یک فیلمساز پیشکسوت احترام زیادی قائلیم اما به هر حال بسیاری از نقدهایی که به فیلم می‌شود، بجاست.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر گفت: برخی از دوستانی که به اکران قصه‌ها نقد داشتند، آمدند و فیلم را دیدند و معتقد بودند: بله فیلم، فیلم سفیدی نیست. ولی عمق سیاه نمایی آنقدر نیست که جلو اکران آن گرفته شود.

احمدی در انت‌ها گفت: همینجا از رسانه‌ها تقاضا دارم واژه تحریم را از فضای اکران فیلم‌های سینمایی حذف کنند. ممکن است پردیس‌های سینمایی شهرداری و یا مدیریت سینمایی حوزه هنری، فیلمی را در سبد اکران خود قرار ندهد؛ این به معنای تحریم نیست.

گفتنی است در روزهای اخیر، فیلم حامی فتنه «قصه‌ها» در یکی از سینماهای شهرداری تهران در حال اکران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا