در گالري‌هاي تهران چه خبر است؟/تماشاي زنان بي‌حجاب در وان حمام به صورت رسمي و قانوني!

مجله فرهنگي هفت راه – گروه فضاي مجازي: تهران در نگاه اول، تنها يك شهر به نظر مي‌رسد اما اگر دقيق‌تر نگاه كنيم، مي‌بينيم كه چند سالي است پايتحت ايران به دوبخش تقسيم شده است؛ يك نماي ظاهري كه در خيابان‌هاي دوست داشتني شهر جريان دارد و نماي دوم، در زيرزمين‌ها و ساختمان‌هاي خاص. بله؛ جاي هيچ انكاري نيست كه زندگي زيرزميني در تهران، در سال‌هاي اخير بسيار پررنگ شده و حوادثي در اين كلانشهر رخ مي‌دهد كه به هيچ عنوان قابل باور نيست.

همين چند روز پيش بود كه شبكه خبري «فرانس 24» در گزارشي، از وجود رستوران‌هاي زيرزميني در تهران كه به پخت و طبخ غذاهاي ممنوعه مي‌پردازند، خبر داد. درباره باشگاه‌هاي ورزشي زيرزميني و سالن‌هاي مهماني‌هاي غيراخلاقي اشرافي هم كه چندي پيش و با گسترده شدن خبر وجود جماعتي تحت عنوان «بچه پولدارهاي تهران» از آنها باخبر شديم، آنقدر مطلب بيان شده كه ديگر نيازي به توضيح اضافه نيست.

اما حالا ديگر اوضاع فرق كرده است. در يك گالري قانوني و رسمي كه نام و شنان معروف و معتبري دارد و با يك جستجوي سريع مي‌توان به همه اطلاعات آن دسترسي پيدا كرد، نمايشگاهي برگزار مي‌شود كه تابلوهاي آن را تصاوير زنان بي‌حجاب و نيمه برهنه‌اي تشكيل مي‌دهند كه در وان حمام خوابيده‌اند و سيگار مي‌كشند و تصاويري از اين جنس.

we

بر طبق گزارشي كه خبرنگار هفت‌راه تهيه كرده، گالري «راه ابريشم» كه در منطقه فرمانيه تهران قرار دارد، در روزهاي اخير نمايشگاه عكسي را با عنوان «نيمه غايب» برگزار مي‌كند و آثار «مريم سعيدپور» را به نمايش گذاشته است؛ تصاويري كه در كمال تعجب و ناباوري، با وجود تبليغات عمومي و رسمي براي برگزاري اين نمايشگاه، محتوايي كاملا غيراخلاقي و كثيف دارند. مساله تاسف‌بار اينجاست كه اينبار ديگر خبري از يك خانه مخفي در ميان نيست؛ بلكه يك گالري رسمي كه نام و نشان معتبر دارد، بدون نگراني از هرگونه برخورد انتظامي، اقدام به برگزاري اين نمايشگاه كرده است.

بعد از ماجراي ناراحت كننده جشنواره فيلم و عكس همراه تهران كه با انتشار تصاوير نيمه برهنه و بي‌حجاب دختران در يك مكان عمومي و دولتي همراه بود، طبيعي است كه اينگونه اقدامات نيز براحتي و بدون هيچ نگراني از برخورد مسئولين در سطح شهر صورت مي‌گيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا