معاون جدید فرهنگی «خانه کتاب» معرفی شد

مدیر عامل خانه کتاب، افشین داورپناه را به عنوان معاون پژوهشی و فرهنگی این موسسه منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حکم مجید غلامی جلیسه مدیرعامل این موسسه برای داورپناه آمده است: «نظر به سوابق درخشان جنابعالی و نیز شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی و حرف‌هایتان به موجب این حکم به عنوان معاون فرهنگی منصوب می‌شوید. امیدوارم با عنایت حق و با توجه به سیاست‌های کلان فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در ارتقای کیفی این مجموعه ارزشمند فرهنگی و توسعه فعالیتهای آن موفق باشید.»

بر اساس این گزارش، افشین داورپناه که «مردم‌شناس» و عضو هیئت علمی و مدیر گروه «پژوهش هنر» پژوهشکده فرهنگ و هنر است پیش از این یک بار در جشنواره پژوهش سال، به عنوان پژوهشگر بر‌تر در حوزه مطالعات مردم‌شناسی ایران برگزیده شده است. از او کتب و مقالات و پژوهش‌های متعددی در حوزه فرهنگ و هنر منتشر شده که از جمله می‌توان به آثاری چون کتب «کاربرد نماد‌ها و نشانه‌ها در فضاهای شهری»، «اتنوموزیکولوژی در ایرن» و «مبانی هنرهای تجسمی»، «طرح جامع تبلیغات محیطی کلانشهر تهران» و… اشاره کرد.

او همچنین دارای پیشینه مدیریت رسانه‌ای و مطبوعاتی است و به عنوان یک فعال رسانه‌ای نقدهای فرهنگی اجتماعی از او در مطبوعات و خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود. با توجه به سوابق پژوهشی افشین داورپناه، تقویت رویکردهای پژوهشی در حوزه «کتاب‌شناسی»، «نقد»، «مطالعه»، «پایش سالانه امور مربوط به کتاب» و «پیمایش سالانه وضعیت کتابخوانی در کشور» از برنامه‌های معاونت فرهنگی و پژوهشی خانه کتاب ایران در دوره جدید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا