«سایه تاک» راحله صبوری در راه است

جدیدترین کتاب راحله صبوری با عنوان «سایه تاک» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جدیدترین کتاب راحله صبوری، نویسنده کتاب دفاع مقدس، با محوریت خاطرات یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اخیراً به انتشارات سوره مهر تحویل داده شده است. این کتاب دربردارنده زندگی‌نامه رحیم افشاری، نیروی تیپ 55 هوابرد شیراز است که از کودکی تا پایان جنگ و زمان بازنشستگی وی را شامل می‌شود.
وی پیش‌تر در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به جزئیات این اثر گفته بود: «سایه تاک» بیشتر حول و حوش عقب‌نشینی تیپ 55 هوابرد ارتش در عملیات مرصاد است و این‌که چطور رزمنده‌های ما به طرز معجزه آسایی از دست عراقی‌ها فرار می‌کنند تا به اسارت درنیایند. در عین حال، این کتاب شامل خاطراتی از زندگی عاطفی این راوی هم می‌شود که برای مخاطب جذابیت‌های خاصی دارد.
راحله صبوری پیش از این نیز در حوزه ثبت خاطرات دفاع مقدس فعالیت‌های متعددی را انجام داده است که معروفترین آنها «کوچه نقاش‌ها» و «مهمان صخره‌ها» است. «کوچه‌ نقاش‌ها» شامل خاطرات ابوالفضل کاظمی است که در رابطه با روزهای دفاع مقدس نقل شده است. این اثر همواره یکی از آثار پرمخاطب انتشارات سوره مهر به شمار می‌‌آمده است. کاظمی در سال 1335 در تهران به دنیا آمد. دوران جوانی‌اش مقارن است با سال‌های مبارزه علیه رژیم طاغوت و بعد از آن 8 سال دفاع مقدس؛ ولی همرزمی شهید چمران و دو سال حضور در خاک کردستان را از خاطره انگیزترین روزهای زندگی‌اش است که در این اثر ذکر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا