داستان «سیاوش» را بازی کنید

بازی رایانه‌ای «سیاوش»، نوشته آرمان آرین است که ازسوی شرکت سورناپردازش آریا تولید شده تا ما را با بخشی از تاریخ و شخصیت‌های اسطوره‌ای خود آشنا کند.
به گزارش خبرنگار مهر، بازی رایانه‌ای «سیاوش» داستان کشته شدن سیاوش توسط افراسیاب (پادشاه توران زمین) و انتقام‌گیری خون او توسط پسرش، کیخسرو را روایت می‌کند. داستان به اینجا ختم نمی‌شود بلکه کیخسرو، مرزهای اشغال شده ایران توسط تورانیان (افراسیاب) را هم بازپس می‌گیرد. کلیه کاراکترهای این بازی از اساطیر و داستان‌های شاهنامه الهام گرفته شده که می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ کهن ایران، جذابیت داشته باشد.

به گفته حسن مهدی اصل مدیر پروژه بازی سیاوش، این بازی در سبک اکشن، Action-RPG ساخته شده و کلیه امور مربوط به ساخت موتور بازی در شرکت سورناپردازش آریا انجام گرفته است. همچنین ما برای پیاده‌سازی بازی سیاوش، از ساختار بازی‌های موفقی مانند Diablo یا Warcraft الهام گرفتیم و با توجه به اینکه استاندارد گرافیکی بازی‌های RPG چندان بالا نیست و اصولاً نیازی به گرافیک سطح بالا در این سبک وجود ندارد، ما با بهره‌ گرفتن از بازی‌های موفق غیر ایرانی، سعی‌کردیم نمونه‌ای نزدیک به استانداردهای جهانی در ایران تولید کنیم.

بازی «سیاوش» به گفته مدیر شرکت سورناپردازش آریا، برای گروه سنی بالای هفت سال طراحی شده و المان‌های بازی رای گروه سنی پایین‌تر، چندان قابل درک نیست. از طرفی این بازی بر اساس سطح بازی‌باز، بین ۳ تا ۶ ساعت، گیم پلی دارد.

به گفته مدیر شرکت سورنا پردازش آریا، داستان «سیاوش» را آرمان آرین، نویسنده مجموعه سه جلدی «پارسیان و من» بازآفرینی کرده؛ او ساختار گیم را به خوبی می‌شناسد اما داستان خوب به تنهایی به کار نمی‌آید اگر موسیقی و طراحی و… خوب نباشد.

مهدی اصل در پاسخ به این‌که چرا بازی‌سازان کمتر به ساخت بازی‌هایی پرداخته‌اند که شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای را بن‌مایه خود قرار داده‌اند گفت: ساخت این‌گونه بازی‌ها، نیازمند پژوهش است. از سوی دیگر بازی‌های این‌چنین، بازار خارجی ندارند چون ایرانی‌ها هستند که رستم و سهراب را می‌شناسند؛ آن هم اگر بشناسند و تولیدکننده‌ای که بودجه کمی دارد و از هیچ کجا حمایت نمی‌شود ترجیح می‌دهد به ارائه محصولی بپردازد که به پژوهش کمتری نیاز دارد و مخاطب آن هم فراگیر‌تر است.

همزمان با تعطیلات نوروز، «سیاوش» را به علاقه‌مندان به بازی رایانه‌ای پیشنهاد می‌کنیم. به قول معروف هم فال است و هم تماشا. هم بازی می‌کنید هم با اسطوره‌ها و حتی بخشی از تاریخ سرزمین خود و اثر درخشانی چون شاهنامه آشنا می‌شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا