یک طرح شکست خورده، بهترین اتفاق سال روشنفکران!

مجله فرهنگی هفت راه-گروه سینما: یکی از سایتهای خبری یک گروه شکست خورده سینمایی را بعنوان بهترین اتفاق فرهنگی سال معرفی کرد!

سایت خبرآنلاین در مطلبی «گروه سینمایی هنر و تجربه» را بعنوان بهترین اتفاق فرهنگی سال به انتخاب مخاطبانش معرفی کرد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که همه شواهد از شکست خوردن این طرح حکایت دارد. برای مثال قریب یک هفته پیش شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه با پایان پنجمین ماه اکران فیلمهای این گروه سینمایی گزارشی از میزان استقبال فیلم‌های این گروه منتشر کرد که توجه در جدول ارائه شده حقایق شگفت آوری از شکست این طرح را نشان می‌داد.

 استقبال ۹۶ نفری در هر سئانس برای بهترین فیلم سال گذشته‌ی شبه‌روشنفکران یعنی «ماهی و گربه» تا میزان مخاطب ۶۲ نفری برای هر سئانس «پرویز» با وجود تبلیغات فراوان رایگان تلویزونی تا حتی میزان استقبال ۵ نفر در هر سئانس برای فیلم‌های دیگر، از جمله این حقایق بود.

با این حال جریان شبه روشنفکری همچنان مصر است از این طرح که علاوه بر روی کاغذ، در واقعیت و بر اساس اعداد و ارقام هم شکست خورده است، حمایت کند. این امر ثابت می‌کند که جریان شبه روشنفکری نه تنها اگر پایش بیفتد حاضر است شعارهای خود یعنی دولتی نبودن سینما و عدم دخالت ساز و کارهای دوپینگی در فروش فیلمها، را زیر سوال ببرد. بلکه اگر منافعش ایجاب کند حاضر است علی رغم تمام شواهد و قرائن باز هم پای یک طرح شکست خورده در اجرا بایستد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا