پروژه شکار گنج استیو مک کویین احیا شد

به تهیه کنندگی رابرت داونی جونیور؛

یک پروژه پرشور قدیمی که ساخت آن را استیو مک‌کویین فقید در سر داشت، دوباره در مسیر تولید افتاد.

۲ دهه پس از اینکه چاد مک کویین پسر استیو مک کویین که دوست خانوادگی لنس اسلون، مدیر اجرایی برادران وارنر است، ساخت فیلم «یوکاتان» را آغاز کرد، اکنون گرت دانت-آلکوسر به عنوان فیلمنامه‌نویس این پروژه تعیین شده است. نتفلیکس در حال ساخت این پروژه است و رابرت داونی جونیور و سوزان داونی به عنوان تهیه کننده انتخاب شده‌اند.

آنچه مک‌کویین در ذهن داشت داستان جستجوی یک متخصص نجات برای یافتن گنج مایاها در شبه جزیره یوکاتان بود و قصد داشت خودش در نقش آن متخصص بازی کند. جزییاتی درباره اینکه دانت-آلکوسر چه مسیری برای داستان در نظر دارد، در دست نیست. این نویسنده مکزیکی به تازگی برای نوشتن فیلمنامه مورد علاقه مک کویین انتخاب شده است. یاددداشت‌های مربوط به «یوکاتان» سال‌ها پس از درگذشت مک‌کویین در سال ۱۹۸۰ در میان مجموعه دفترهایی که از او پیدا شد، کشف شد.

دانت-آلکوسر چهارمین نویسنده‌ای است که پس از پل شورینگ، آنتونی پکام و تری روسو که در مراحل مختلف به این پروژه پیوستند و جدا شدند، برای این کار انتخاب شده است.

استیو مک‌کویین ملقب به «سلطان خونسردی و بی‌خیالی» در بیشتر فیلم‌های پرفروش دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ حضور داشت. وی برای بازی در فیلم «دانه‌های شن» (۱۹۶۶) نامزد اسکار شد. «پاپیون»، «گریز»، «فرار بزرگ»، «بچه سینسیناتی»، «نوادا اسمیت»، «سرقت بزرگ بانک سنت لوییس» و «هفت دلاور» از دیگر فیلم‌های مشهور وی است. وی سال ۱۹۸۰ در حالی که ۵۰ ساله بود، بر اثر سرطان از دنیا رفت.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا