بازار کتاب حسابي آشفته است

آشفتگی و هرج و مرج در بازار کتاب، اینک تبدیل به واقعیت غیرقابل کتمانی شده است.

به گزارش خبرنگار کیهان، اگر سری به کتابفروشی‌های پایتخت زده باشید، به راحتی می‌توان از نبود نظارتی جامع و جدی آگاهی یافت!

عرضه کتاب‌های نویسندگان معاند داخلی و فراریان خارج از کشور در سایه نبود نظارت، رخدادی رایج است. عرفان‌های نوظهور، پدیده‌ای در برابر اسلام ناب محمدی (ص) است. این نوع عرفان‌های جعلی، با تأکید بر اصالت انسانی، تخدیری نفسانی را ترویج می‌کنند و حالا در بازار فروش کتاب، براحتی می‌توان نسخه کتاب‌های حاوی آموزه‌ها و القائات عرفان‌های نوظهور را یافت و خریداری کرد.

کتابهای برایان تریستی از جمله آثاری است که خداخواهی و توکل الهی را نفی و به اراده محض انسانی و تلقینات درونی، به عنوان مفری برای سعادت دنیوی تأکید می‌کند. از طرف دیگر، برخی کتاب‌ها نیز، با ارائه نسخه غربی در زمینه مسائل خانوادگی و روان‌شناسی، دقیقاً پایه‌های یک خانواده موفق را بر آموزه‌های غیردینی تصویر و القاء می‌کند.

کتاب و سی‌دی‌ف هلاکوئی از بهاییان و اعضاء کلوپ صهیونیستی روتاری از آن جمله است. سخنان و نسخه‌های به اصطلاح علمی وی، کاملاً سکولاریستی، اومانیستی مروج آموزه‌های لیبرالیستی معنا می‌شود. جالب این است که این عنصر بهایی مسلک در بازار کتاب جمهوری اسلامی هدف تبلیغ قرار گرفته است!

کتابهای پادوهای بی‌بی‌سی فارسی نیز همچنان هدف عرضه قرار دارد. تألیفات (مجرمین فراری) و… در وی‌ترین فروشگاههای کتاب قابل رؤیت است.

همه این‌ها در حالی است که برخی دستفروشان -دست‌کم در تهران- از آشفتگی بازار کتاب حداکثر سوء استفاده را می‌کنند و کتاب‌های ضد دینی نظیر «توپ مرواری» صادق هدایت و… را به فروش می‌رسانند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا