دیگر اثر انگشت شیوه امنیتی کارآمدی به حساب نمی‌آید/ هکرها می‌توانند به آسانی اثر انگشت هر شخصی را از روی عکس‌های دیجیتال عادی‌اش، کپی کنند

مجله فرهنگی هفت راه – گروه فضای مجازی: با آمدن گوشی‌های هوشمندی که اسکنر اثر انگشت داشتند، خیلی از ماها احساس امنیت کردیم و نفسی به راحتی کشیدیم. دیگر نیازی به وارد کردن رمز نبود و ظاهرا شیوه جدید، شیوه مدرن و کارآمدی به حساب می‌آمد.اما هکرها هم، دست روی دست نگذاشته‌اند و همیشه در پی دور زدن اقدامات امنیتی جدید هستند.

در ۳۱مین همایش سالانه  Chaos Computer Club که در هامبورگ آلمان برگزار می‌شد، «جان کریسلر»، افشا کرد که گروه هکرهای اروپایی، می‌تواند به آسانی با در اختیار داشتن عکس‌های با وضوح بالا از دست‌های هر شخص، اثر انگشت او را بازسازی کند.

12-30-2014 10-25-43 AM

او برای اثبات این ادعا، با استفاده از عکس‌هایی که خبرگزاری‌ها از وزیر دفاع آلمان -اورزولا فون دیر لاین– داشتند، اثر انگشت او را بازسازی کرد و نشان داد که چند عکس با وضوح بالا که از زوایای مختلف از دست شخصی گرفته شده باشند، برای دسترسی به اثرانگشت او کافی است. با نرم‌افزاری به نام VeriFinger می‌شود به  راحتی اثرانگشت را بازسازی کرد. عکس‌هایی مثل این، البته با کیفیت بهتر!

12-30-2014 10-34-29 AM

به این ترتیب دست‌کم در مورد افراد مشهور که عکس‌هایی زیادی از آنها را می‌شود به راحتی پیدا کرد، اثرانگشت چیزی دست‌یافتنی است. کافی است که عکس‌هایی که در آن شخص قربانی دست دراز کرده باشد و تصادفی کف دستش به سمت دوربین قرار گرفته باشد، در کنار هم چیده شوند و تحلیل نرم‌افزاری شوند.

شاید بهتر است تا دیر نشده، فکری کنید و مثلا فعلا دستکش به دست کنید. گام بعدی در این بازی موش و گربه چیست؟ آیا دیگر شاخص‌های بیومتریک، شیوه امنیتی خوبی نیستند؟ آیا مثلا اسکنرهای شبکیه چشم هم کارایی خود را از دست خواهند داد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا