«عصبانی نیستم»؛ ورود کمسیون اصل نود به ماجرا، انصراف فیلمیران از پخش

مجله فرهنگی هفت راه – گروه سینما: در حالی که چند روز پیش یک خبرگزاری از ممانعت حوزه هنری، شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان از نمایش فیلم عصبانی نیستم در سینماهای تحت مدیریت خود خبر داده بود، دو خبر دیگر پیرامون اکران این فیلم منتشر شد.

علی سرتیپی مدیر دفتر فیلمیران از انصراف این دفتر تولید و پخش از پخش فیلم عصبانی نیستم خبر داد و در گفتگو با مهر درباره دلایل این اقدام گفت: این یک تصمیم تازه نبوده و ما خیلی وقت است که از پخش این فیلم سینمایی کنار کشیدیم. از چند ماه پیش به تهیه کننده و کارگردان این فیلم گفتیم که ما به دلیل حجم زیاد فیلم هایی که در نوبت پخش داریم نمی توانیم پخش این فیلم را عهده دار شویم.

وی ادامه داد: پیش از این قانونی گذاشتند که هر دفتر پخش، فقط می‌تواند پخش هشت فیلم را بر عهده بگیرد و ما هم در دفتر فیلمیران، قرارداد هشت فیلم را ثبت کرده بودیم و بر اساس قانون نمی‌توانستیم پخش «عصبانی نیستم» را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این که چرا این فیلم را از بین دیگر فیلم ها کنار گذاشتید؟ عنوان کرد: بحث سر این حرف ها نیست و ما خیلی قبل تر از این حرف و حدیث ها از پخش این فیلم کناره گیری کردیم و چاره ای هم نداشتیم چون قرارداد بقیه فیلم ها ثبت شده بود و «عصبانی نیستم» فیلمی بود که هنوز به اکران نرسیده بود.

جالب آنکه فیلمیران در حالی از پخش این فیلم انصراف داده است که خود سرمایه‌گذار آن در مرحله تولید هم بوده است.

اما در ساعات پایانی روز سه شنبه هشتم مهرماه، خبر دیگری منتشر شد که خبر از ورود جدی کمسیون اصل نود به ماجرای اکران این فیلم داشت. «محمد‌علی پورمختار» رییس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از اکران فیلم‌های مرتبط با فتنه ۸۸ شد. به گزارش نسیم، متن نامه پورمختار بدین شرح است:

«جناب آقای ایوبی

معاون محترم سینمایی وزارت ارشاد
سلام‌علیکم
با توجه به طرح شکوائیه‌ از طرز کار آن معاونت در خصوص اعطای مجوز اکران به برخی فیلم‌های سینمایی با محتوای فتنه سال 88 مانند «عصبانی نیستم» و «قصه‌ها»، مقتضی است تا زمان رسیدگی به این شکایت از صدور مجوز اکران این فیلم‌ها خودداری و در اولین فرصت به منظور رسیدگی به این موضوع و برای مشاهده فیلم‌ها با کمیسیون اصل 90 هماهنگی کنید.»
گفتنی است فیلم عصبانی نیستم ساخته رضا درمشیان است که نمایش ان در جشنواره فیلم فجر گذشته با حواشی بسیاری همراه بود. این فیلم به ماجراهای فتنه 88 می‌پردازد و تلاش سازمان سینمایی برای اکران آن موجب انتقادات فراوانی شده است. پیش از این قرار بود این فیلم بعد از فیلم خواب‌زده‌ها ساخته فریدون جیرانی در گروه سینما آفریقا اکران شود. حال باید دید با ورود جدی کمسیون اصل نود به این ماجرا، سرنوشت اکران این فیلم چگونه خواهد شد و ایا سازمان سینمایی همچنان به اکرانی این فیلم حامی فتنه 88 مصر خواهد بود یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا