رسانه ملی با یک برنامه جدید به استقبال انتخابات می‌رود

برنامه «شش در دو» با ساختار مناظره در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای برای ایجاد فضای رقابتی و تقویت آگاهی‌بخشی تا انتخابات سال جاری روی آنتن می‌رود.

فروردین ماه سال جاری با توجه به پیش رو بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان، پیمان جبلی در حکمی علیرضا خدابخشی را به سمت رئیس ستاد انتخابات صدا و سیما منصوب کرد.

این روزها که در حال نزدیک شدن به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم و در آستانه این رویداد ملی، شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی سعی در ایجاد شور بیشتر و همچنین تبیین و روشنگری دارند تا انتخابات با مشارکت پرشور برگزار شود. یکی از جذابیت‌های رسانه برای مخاطبان خود زمانی است که مطالبات طیف‌های مختلف و احزاب را شاهد هستند چرا که فرصت شناخت را فراهم می‌کند.

در راستای ایجاد زمینه مناسب جهت تضارب آرا و بیان دیدگاه‌های مختلف، این روزها شاهد تولد برنامه‌ای جدید در رادیو گفت و گو با ساختار مناظره هستیم که رضا کوچک زاده تهمتن مدیر این شبکه رادیویی در یادداشتی شفاهی جزئیات این برنامه را شرح داده است:

بر اساس برنامه‌ریزی‌های ستاد انتخابات سازمان صداوسیما و اسناد بالادستی این حوزه، مجموعه برنامه‌های مستمر از زمان پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رنگ انتخاباتی به خود گرفته، در این میان ما نیز برنامه‌های متعددی در قالب‌ها و ساختارهای متنوع رادیویی برای انتخابات تدارک دیده‌ایم.

در این بستر، برنامه «شش در دو»، با ساختار و فرم مناظره در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای از روز دوشنبه ۲۷ آذر به روی آنتن رفت. این برنامه تلاش دارد، در فضای سیاسی کشور کنشگری و با ایجاد فضای رقابتی و با تقویت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در انتخابات درست به جامعه کمک کند و در ادامه در افزایش مشارکت پرشور و مؤثر در انتخابات نقش‌آفرین باشد.

به گفته کوچک زاده، شش در دو، محلی برای حضور تشکل‌های دانشجویی، روزنامه نگاران، فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف و متخصصان حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با دیدگاه‌های مختلف است تا با تضارب آرا و اندیشه و طرح دیدگاه‌های مختلف خود در برنامه، جهت‌دهی مناسبی در رفتار انتخاباتی جامعه ایجاد کند. این برنامه با تکیه بر عدالت محوری تنور انتخابات را گرمتر خواهد کرد که نتیجه‌اش همگرایی ملی خواهد بود.

به جهت سنی نیز جوانان را به‌عنوان مهم‌ترین قشر مخاطب این برنامه می‌توانیم در نظر بگیریم. همچنین سعی داریم تا در بستر خطوط سبزی سازمان صداوسیما، مطالبات و دغدغه‌های امروز مردم بدون روتوش در این برنامه مطرح و نمایندگان سلایق سیاسی، روزنامه‌نگاران، احزاب و گروه‌های مرجع اجتماعی از دانشگاه تا جامعه در این برنامه مشارکت داشته باشند تا یک وجه تبلیغی مناسبی برای شکل‌دادن به یک انتخابات مشارکتی و پرشور انجام شود. از نکات مهم این برنامه، مسأله محور‌بودن موضوعات انتخابی و پژوهش محور‌بودن آن است.

کوچک زاده درباره کارشناسان مدعو این برنامه نیز توضیح داده که «کارشناسان مدعو در هر برنامه به اقتضای عنوان مورد بحث، از مسائل اقتصادی چون تورم، نظام یارانه‌‌ای، مالیات و خودرو گرفته تا مسائل اجتماعی، فرهنگی و درنهایت عرصه سیاسی کشور اعم از سیاست خارجی و داخلی به مهم‌ترین مسائل روز که با روزمره مردم ارتباط دارند، خواهند پرداخت و راهکار ارائه می‌کنند.»

علاقه مندان می‌توانند برنامه «شش در دو» را دوشنبه‌ها ساعت 17:30 از طریق موجfm ردیف103.5 مگاهرتز، برنامه کاربردی ایران صدا، سایت این شبکه رادیویی به نشانی http://radiogoftogoo.ir/ و همچنین بخش تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجویان ایران بیننده و شنونده باشند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا