عادل فکرش را هم نمی‌کرد

شاید فردوسی‌پور و تیم برنامه سازش تصور می‌کردند شبکه ورزش در بهترین شرایط خود، برنامه‌ای مشابه فوتبال ۱۲۰ را با یک نام دیگر، روی آنتن ببرد. اما برنامه مشابه فوتبال ۱۲۰ ، همان فوتبال ۱۲۰ بود که ظرف کمتر از ۴ ماه روی آنتن شبکه ورزش رفت. شاید فردوسی‌پور و تیم سازنده‌اش تصور می‌کردند می‌توانند برند فوتبال ۱۲۰ را مانند برند ۹۰ به نام خود کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

سال ۹۲ اولین برنامه ی تخصصی بررسی فوتبال اروپا با نام فوتبال ۱۲۰ ، با تهیه کنندگی عادل فردوسی پور و با اجرای حمید محمدی شروع به فعالیت کرد و اولین قسمت این برنامه از شبکه ی ورزش پخش شد. اما در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ و پس از ده سال، حمید محمدی مجری برنامه ، پایان رسمی فوتبال ۱۲۰ را اعلام کرد. تا جایی که در تیتراژ پایانی نیز تصاویری از فصل های مختلف برنامه پخش شد و در پایان سال های آغاز و پایان فوتبال ۱۲۰ نیز در تیتراژ نوشته شد. همین اتفاق باعث شد تا بسیار از خبرگزاری ها و سایت های خبری، پایان برنامه ی فوتبال ۱۲۰ را اعلام کنند. اما شاید هیچ کس، حتی عادل فردوسی پور هم فکرش را هم نمی کرد که چند ماه پس از اعلام پایان برنامه، فوتبال ۱۲۰ با تیم برنامه سازی جدید، فعالیت خود را آغاز کند.

شاید فردوسی پور و تیم برنامه سازش تصور می کردند شبکه ورزش در بهترین شرایط خود، برنامه ای مشابه فوتبال ۱۲۰ را با یک نام دیگر، روی آنتن ببرد. اما برنامه مشابه فوتبال ۱۲۰ ، همان فوتبال ۱۲۰ بود که ظرف کمتر از ۴ ماه روی آنتن شبکه ورزش رفت. شاید فردوسی‌پور و تیم سازنده‌اش تصور می کردند می‌توانند برند فوتبال ۱۲۰ را مانند برند ۹۰ به نام خود کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

در سکوت خبری، سری جدید برنامه ی فوتبال ۱۲۰، در مهرماه ۱۴۰۲ با تیم سازنده و مجری جدید روی آنتن شبکه ورزش رفت. آن دسته از بینندگانی که در جریان اخبار تغییر و تحولات برنامه بودند، پس از پخش قسمت اول برنامه، مشاهده کردند که سری جدید ۱۲۰ نه تنها چیزی کم از سری های قبل ندارد، بلکه با پخش آیتم های جذاب تر از قبل، می تواند ادعا داشته باشد که احترام بیشتری برای مخاطب خود قائل است. آیتم های تالیفی سری جدید این برنامه به قدری به لحاظ محتوا و کیفیت پربار است که سایت های خبری تا مدت ها به عنوان آیتم های ترجمه ای از آن ها نام می بردند. تا جایی که مجری برنامه مجبور شد روی آنتن زنده بگوید که این آیتم های جذاب ، توسط تیم سردبیری و تدوین فوتبال ۱۲۰، تهیه و پخش می‌شوند.

پخش سری جدید برنامه ۱۲۰ را از این جهت می توان به فال نیک گرفت که تلویزیون پس از مدت ها توانست یکی از برنامه های برند خود را با تغییر تیم برنامه سازی، با همان کیفیت قبلی و حتی کیفیتی بالاتر، روی آنتن ببرد. اتفاقی که خوش‌بین‌ترین هواداران فوتبال هم انتظارش را نداشتند!

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا