«سینمای مستند» نیازمند تولید آثار فاخر است

یک فعال حوزه «مستند» مطرح کرد:

شاهرخ کیوان نیا مستندساز همزمان با آغاز سال نو در خصوص چشم انداز فیلم کوتاه در سال ۱۴۰۳ گفت: در دنیا این گونه است که از پیشکسوتان دعوت می کنند، با آن ها همفکری می کنند تا سینمای شان را به هر سویی می خواهند جهت دهی کنند اما ما در سینمای کشورمان چنین چیزی را شاهد نیستیم.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» افزود: ما در سینمای مستند نباید به صورت باری به هر جهت پیش برویم. سینمای مستند در کشورمان نیازمند تولید آثار فاخر است و تا زمانی که فیلمسازان و مدیران تعلق خاطر به این موضوع نداشته باشند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی سپس با بیان اینکه مدیران باید استراتژی و نقشه راه ترسیم کنند ادامه داد: در دنیا این گونه است که از پیشکسوتان دعوت می کنند، با آن ها همفکری می کنند تا سینمای شان را به هر سویی می خواهند جهت دهی کنند اما ما در سینمای کشورمان چنین چیزی را شاهد نیستیم. ظاهرا وضعیت در سینمای ما به این شکل است که یک بودجه ای می آید و خرج می شود و تعدادی کار هم بر حسب تصادف تولید می شود.

کیوان نیا تأکید کرد: بنده به تازگی از لبنان بازگشته ام و با توجه به دیداری که با دوستان حماس و حزب الله در لبنان داشتم معتقدم مهمترین بحثی که ما این روزها باید آن را در سینمای مستندمان به تصویر بکشیم بحث مقاومت و رویارویی با صهیونیست های خونخوار است.

این مستندساز در همین راستا متذکر شد: نکته اینجا است که ما شخصا این اتفاقات را دنبال می کنیم اما آیا مسئولان سینمایی و رسانه ای کشور آمادگی دارند کار اساسی در این حوزه انجام دهند؟ البته در حد پروپاگاندا و کارهای خبری می شود اما اینکه کاری جریان ساز شود و جریان به وجود آید را نمی بینیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: این اتفاق در حالی است که در آن سوی مرزها مشتاقان زیادی وجود دارد و آن ها ابزارهای رسانه ای مختلف را به خدمت می گیرند و از با تجربه ها دعوت می کنند تا وضعیت سینمای شان را در حوزه مسائل حساس و استراتژیک بهبود ببخشند اما ما در کشورمان چنین چیزی را شاهد نبوده و نیستیم!

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا