جزییاتی دیگر از داستان فیلم جدید ابراهیم حاتمی کیا

فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا که سومین تجربه مشترک او پس از «بادیگارد» و «به وقت شام» است اینطور که گفته شده دفاع مقدسی نیست و تمی اجتماعی دارد.

به گزارش خبرانلاین، مطلعین از فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا می‌گویند این فیلم تمی جنگی ندارد و موضوع داستانش اعتراضی اجتماعی است.
چند روز قبل بود که فرامرز قریبیان در مصاحبه‌ای گفته بود فیلمنامه «خروج» را خوانده و حالا می‌تواند پیش‌بینی کند نقشی که در این فیلم دارد، بهترین نقش زندگی‌اش است.

فیلم اما این‌بار نه درباره یک رزمنده است که فرماندهی استراتژیک جنگ را داشته «چ-چمران» نه داستان یک محافظ شخصی دانشمندان هسته‌ای را روایت می‌کند که جانش را پای اعتقادش می‌دهد «بادیگارد» نه حتی روایت جنگ با داعش در سوریه است «به وقت شام». اینجا حاتمی‌کیا و موسسه اوج براساس اخبار منتشرشده غیررسمی زندگی گروهی پنبه‌کار شهرستانی را روایت می‌کنند که محصول‌شان بر اثر بارش شدید باران آب خورده و وعده هایی که به آنها داده شده، پوچ درآمده است.

حاتمی‌کیا پیش از این در دهه ۸۰ و بعد از «به نام پدر» و ماجراهای «به رنگ ارغوان» تصمیم گرفت فیلم اجتماعی بسازد. او در آن سال‌ها «دعوت» و «گزارش یک جشن» را ساخت که چندان از آنها استقبال نشد.

این کارگردان البته در دهه ۷۰ فیلم‌هایی چون «آژانس شیشه‌ای»، «از کرخه تا راین» و «بوی پیراهن یوسف» را ساخته است. آثاری تحسین‌برانگیز در ژانر دفاع مقدس که بسترشان کنش‌های اجتماعی بوده است .
حالا گفته شده در خروج به موضوعی دور از جنگ می‌پردازد و موضوعی چون اعتراضات صنفی را این‌بار دستمایه قرار داده و با آنها انتقاداتی به سیاست‌های دولتی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا