«مجمع منتقدان انقلاب» و باز کردن دایره رادیکال‌ها و سنتی ها

محمدتقی_فهیم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

چند روز گذشته که مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب به سیاق ادوار قبل، برگزیده‌هایش را اعلام کرد (و در طول جشنواره ستاره می داد)، برخی‌ها به منظور بهره‌برداری سیاسی و جناحی سعی در زدن تیترهای دلخواه، من‌جمله تحت عنوان منتقدان اصولگرا چنان ستاره‌هایی دادند و چنین انتخاب‌هایی کردند، به تحلیل‌ها و نظریه‌پردازی‌های مصادره‌ای همت گماشتند، در حالیکه این مجمع چنانکه از نامش پیداست مرزبندی اش انقلاب و ضدانقلاب است. به همین واضحی.

آنهایی که سعی در نصب تابلویی غیر از این بر مجمع دارند، بدانند که در برگیری مجمع، ملکان، میرکریمی، عسگرپور، صدرعاملی و … تا شورجه، شمقدری، بحرانی و … را شامل می‌شود. همچنانکه رضوی، ده‌نمکی، طالبی، طالب زاده، افخمی و … در این زمره‌اند. یا جلیلی، فیاض ،یامین‌پور و … موضع‌گیری رسانه‌ای‌شان مورد توجه و نظر است.

به عبارت روشن سینماگران درون نظام، اینجا با آثارشان در نسبت با انقلاب، سنجیده و به مجمع، نزدیک یا دور می‌شوند نه با تابلویشان که نمایشگر کدام جناح و طیف سیاسی و تشکیلاتی هستند.

در یک جمله مجمع در گام دوم، دایره انقلاب را وسیع‌تر از سنتی‌ها دیده و فارغ از باندگراها، حزب‌پرستان و محفلی‌ها ، از چند سال پیش به این سو پروسه‌ای هم‌گرایانه و وحدت‌طلبانه در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، پیشه کرده است؛ رویکردی که جواب داده و حالا غیر قابل حذف است. به ویژه با برگشت سینماگران از قبله غرب و فستیوال‌هایشان به سمت مردم داخل و تاریخ مبارزات و مطالباتشان با درام‌های گیرا و مردم‌پسند، آینده با آثار مردمی‌تری مواجه و موقعیت و جایگاه مجمع شاخص‌تر و موثرتر خواهد بود.

اما اینکه چرا رادیکال‌های تسنیم و راست‌های جوان ، تا گروه‌ها، کانال‌های مجازی و خصوصا شیفتگان تئوری‌های کاپیتال_لیبرال کافه سینما و حتی برخی از تشکیلات‌چی‌های حوزه، جور دیگری می‌خواهند و تحلیل و تیتر می‌کنند به خودشان و اهدافشان مربوط است. همین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا