حراج یک کتاب نفیس به قیمت ۷ میلیارد تومان

فارس نوشت: در سومین «حراج باران» ویژه آثار خوشنویسی و هنرهای ایرانی اسلامی که عصر جمعه برگزار می‌شود، یک مصحف نفیس حکاکی شده به قیمت ۶ تا ۷ میلیارد تومان عرضه می‌شود.

محبوبه کاظمی دولابی درباره مهم ترین آثار سومین حراج باران بیان کرد: تلاش کردیم برای سلایق مختلف مجموعه‌ای نفیس گردهم آوریم، از دوره های مختلف تاریخی گرفته تا رویکرد های مهم هنری. از این جهت در این حراجی از معتبرترین نام های هنر ایران از قدما تا معاصر آثاری ارائه می‌شود که برخی یگانه‌اند و تا به حال در هیچ بازار هنری عرضه نشده‌اند.

کاظمی در معرفی مهم‌ترین آثار سومین حراج باران اظهار کرد: گران‌ترین برآورد قیمت این دوره به قرآن بسیار نفیس حکاکی شده، تعلق گرفته که اثری ماندگار و چشمگیری از سوی استاد رائین اکبرخان زاده است که آثار منحصر به فردشان آوازه بین‌المللی دارد؛ این قرآن ۱۴۰ سانتی‌متر طول دارد و هر صفحه آن ۹۰ سانتی متر عرض و در ۶۰۸ لوح نقره به روش عثمان طه حکاکی شده است؛ جلد آن از مس است که به قلمکاری منحصر به فرد مبرزترین اساتید اصفهان منقش است و تمامی سرسوره‌ها با طلا کار شده‌اند. این کتاب معظم ۶ تا ۷ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا